Home Folder/Thuismap Probleem

ik heb sinds kort MAC OS X,maar hij doet het niet,ik heb em geinstalleerd,dat ging goed en toen ie klaar was gaf ie een foutmelding:

Your home folder is not available the server which your home folder is stored maybe temperarily unavailible or the network maybe experiencing difficulties if the problem persist,contact the network administrator.

Door deze foutmelding kan ie niks openen en de regelpanelen onderaan het scherm zijn mapjes in plaats van icoontjes die kan ie ook niet openen.

Ik heb MA OS X versie: 10.0.3 en ik heb een PowerPc G3 128 MB

Mac OS 9 kan ik ook niet meer openen want bij mijn System Preferences kan ik ook niet. Als ik 9 maar weer eens kan openen!!

Ik neem aan dat je Mac OS X 10.3 bedoelt en niet 10.0.3, want dan zou ik maar gaan upgraden :D

Mocht je in 9 willen komen, start dan opnieuw op en houdt de ALT-toets ingedrukt, dit werkt helaas alleen wanneer je 2 partitities hebt… Houdt anders in plaats van de ALT-toets, de 9 vast, mogelijk start hij dan van 9 op.

Start ook eens op vanaf de installatieCD en draai Schijfhulpprogramma, repareer onder andere de permissies, kijken of dat de boel oplost. Succes! :slight_smile:

Heb je Mac OS X wel op je Mac gezet en niet ergens op een netwerk staan? Overigens is 128 mb geheugen wel minimaal… :roll: Hoeveel Mhz is je processor?

heb je niet toevalig bij het insstalleren de schijf als unix structuur geformateerd. daarop kan nl geen sys9 draaien. dat moet zij hfs+journaled

kun je opstarten van CD?

Nee, we praten echt over een update van 9.2 naar 10.0.3 Ik ben zelf wel helemaal up to date maar mijn schoonvader wilde een paar programma's draaien onder 10. Dus ik dacht: Ik zal eens makkelijk gaan updaten naar 10. Doordat ik in deze versie ook niet meer bij de opstartschijf kom wil ik eigenlijk terug naar 9.2 en dan maar 10 maar weer verwijderen. De Mac waar ik wilde updaten is een PowerPC G3 Memory 128 MB. Bij About this Mac staat niet het aantal MHZ genoteerd.

Van 9.1 naar 9.2 ging verder goed. Het rare in 10.0.3 is nu wel dat via File - Show Info - Desktop staat dat de desktop created is op dec 31 -1903 om 11:59 PM terwijl rechtboven staat gewoon 04/14/04.

Ik heb alleen een opstartschijf van 9.1. Zal deze dan wel werken?

Ik neem aan dat je met een OS9 installatieschijf gewoon kan opstarten, als je daarbij 'c' ingedrukt houdt. Misschien kun je dan opnieuw de OS9 schijf kiezen als opstartschijf....

Even over 10.0.3, ik zou die totaal links laten liggen, als iets niet af was, dan was dat de eerste versie van X... :?