homepage dotmac

Hi hi

kan je met een programma zoals bv Yummy FTP ook je homepage van dotmac aanpassen?
heb dit alle geprobeert maar wil mij niet lukken… nou is het ook zo dat ik niet echt handig ben met homepages en ftp…
lees graag wat opmerkeningen en mocht er iemand tijd over hebben om een simple site voor mij neer te zetten waar ik foto’s op kan plaatsen… GRAAG!!

erik

dat kan gewoon met .mac.

als je een .mac account hebt kun je met iphoto fotos uploaden

Je homepage van .Mac staat op je iDisk. Dus je hoeft helemaal niet met FTP aan de slag. Gewoon sleur ende pleur.

Hey,

Als je een .Mac hebt kan je inderdaad erg eenvoudig foto’s vanuit iPhoto naar je webruimte laden.
Selecteer een mapje met foto’s -> Deel -> Homepage
Maak ook je iDisk zichtbaar op je desktop -> systeemvoorkeuren -> iMac -> iDisk -> zet iDisk automatisch ingeschakeld.
Al wat nu naar je webruimte geladen wordt, verschijnt ook in de mapjes in je iDisk. En al wat je naar je webruimte wil sleep je gewoon in het juiste mapje in je iDisk.
Wil je bijvoorbeeld van een bepaalde map foto’s vanaf, dan ga je naar je iDisk -> Pictures -> Photo Album Pictures -> desbetreffende map smijt je gewoon in vuibak.
Wens je een filmpje te gebruiken op je .Mac-webruimte sleep het dan gewoon in: iDisk -> movies en het wordt automatisch naar je webruimte geupload.

Zelf heb ik zo een hele Homepage opgebouwd… hier
Enkel “Introduction” is met Rapid Weaver gemaakt maar dat was eerder experiment dan noodzaak.

Nog vragen over het gebruik van je .Mac? Laat maar komen :wink:

ik heb hier een aansluitend vraagje op, ik probeerde een webalbum te maken met veel foto's. Maar dan begon hij te corken dat er maar 48 foto's in kunnen. Ik dacht, fuck, ruimte op. Alle andere albums gesloopt. Maar er kunnen er dus niet meer op, of is hier een truuk voor?

48 foto's is het max per pagina. Maar je kan zoveel pagina's aanmaken tot je webruimte op is. Heb je meer dan 48 foto's over hetzelfde onderwerp dan kan je eerst een "site menu" aanmaken en het bijvoorbeeld "deel1" & "deel 2" noemen.

ja precies, maar niet direct vanuit iPhoto dus :(

Toch raar hoor. Ook bij iMovie vindt ik het stom dat als je een te grote film exporteerd naar iDVD hij gewoon zegt dat het niet kan en je niet de optie geeft er 2 DVD’s van te maken…

Dacht dat iDVD vroeger beperkt was tot blokken van 2 GB maar sinds de laatste versie is dat opgelost.

Ik bedoel dat als ik een film van 3 uur heb gemaakt hij in iDVD zeurt dat het niet op de DVD past (of ik dan ff een grotere schijf wil plaatsen). Kan dus niet... Erg raar dat dat niet ondersteund wordt.

ik snap dus niet waar je dat site menu kan aanmaken en zulke koppelingen tussen verscheidene pagina's.

als ik een tweede reeks foto’s wil uploaden, dan overschrijft ie mijn eerste pagina…

graag hulp