Hoofdstukken van een DVD los converteren voor iPod

Allen,

Ik zoek een programma waarmee ik hoofdstukken van een DVD apart kan converteren voor
op mijn iPod. Zo is het wat handiger om door een muziek-DVD heen te stappen. Zijn daar mogelijkheden?

Patrick

Handbrake! http://handbrake.m0k.org/

Die heb ik al geprobeerd. Zie ik iets over het hoofd??

Er zit toch een popup menu in om chapters te kiezen? En anders Cinematize pro, heeft veel meer mogelijkheden en het voordeel van een preview. Dat kost je echter big $$$

[quote:090e937d8a="DApple"]Die heb ik al geprobeerd. Zie ik iets over het hoofd??[/quote:090e937d8a] Ja.

Ik zie geen popup... Ik kan alleen kiezen welke Chapters (van tot en met), maar niet dat hij moet splitsen naar aparte files... :?

Ieder hoofdstuk apart in de queue zetten en dan starten.... voila.

Bril-Jant! TNX! (Wel meteen een bugje ontdekt; chapter 4 to 3... Da kennie!! Mooie feature voor de volgende versie)

[quote:be63570ae8="DApple"](Wel meteen een bugje ontdekt; chapter 4 to 3... Da kennie!! )[/quote:be63570ae8] Lijkt me ook lastig als je een verhaal probeert te volgen... :P

Zou hij dan de hele film achterstevoren capturen?? :P 8)

misschien ontdek je dan wel geheime boodschappen :evil:

ik gebruik DVD shrink 2.3, werkt super !

kweet eigenlijk niet of mackers ook shrink kunnen gebruiken ?! :? nou ik toch op de site ben,de naar ipod geconverteerde muxiek-DVD's zijn langgerekt (breedbeeld op 4:3), hoe los ik dat op,instellingen op de ipod heb ik al geprobeerd .

Het verschilt per programma, maar je moet dan kiezen voor een optie die heet "create letterbox", waarbij het beeld dus wel op 4:3 wordt gemaakt, maar met zwarte balken onder en boven...

Ik heb even wat geprobeerd met Handbrake, maar het werkt verre van lekker. Je zou niet even snel een DVD met hoofdstukken kunnen converteren; Je moet voor ieder hoofdstuk zelf een bestand aangeven. Hoe moeilijk moet het zijn om een vinkje te zetten bij "exporteer ieder hoofdstuk apart". Dan zou het programma van mijn part Movie1.mp4 t/m Movie9999.mp4 kunnen maken...

Iemand nog betere opties?

Over dat laatste "automatisch hoofdstukken apart exporteren", is daar al iets over bekend? Nieuwe versie ofzo? Want ik heb een tijdje geleden ook al een topic er over gestart maar zonder echt antwoorden ofzo. En kan een mp4 bestand geen hoofdstukken in zichzelf bevatten dat je dus gewoon op de "next" knop van je ipod naar de volgende scene (hoofdstuk) springt?

Met textation kun je heel eenvoudig chaptermarkers aan een bestaande QT movie toevoegen.

http://home.netvigator.com/~feelorium/feelorium/Textation/tutorial1.html

Of die dan nog werken op een iPod weet ik niet want ik heb er geen. :evil: