hoofdtel + micr. voor apple maar anders...

Ik zoek een hoofdtel. + micr. voor apple (dus met de speciale 3mm plug) waarvan de mic. NIET in de kabel zit (geeft storing/beweging/kraken bij opnemen doordat micr. tegen hemd aan schuurt) maar de mic. vóór de mond zit, zoals bij een tel. helpdesk. Dus ook niet op statief; onhandig.
Wie weet er een? (bij apple store is er niets)
bvd!

www.headsetshop.nl (Coolblue) bedraad en Bluetooth.

Kijk daar eens rond.
Apple gebruikt de standaard 3,5 mm jack.

De meeste headsets hebben een aparte 3.5mm aansluiting voor audio in en audio uit.

Op de meeste Macs vind je dat echter niet.

Ik heb een eenvoudig USB-sound-stickje in de computer zitten, waardoor je dus elke willekeurige headset kunt gebruiken. Dit dingetje hier kostte ongeveer 5 euro.

@Bruce27
Waar heb je hem voor nodig? iPhone of mac?

Op de iPhone kun je elke 3,5mm jack gebruiken, op de mac is deze aansluiting alleen uitvoer van geluid.
Dan kun je voor een USB variant kiezen.

dank voor alle reacties. ik dacht dus dat er een speciale Mac-audioplug nodig zou zijn maar dat is niet zo.
Ik kon een goedkope (usb, € 5,00) logitec headset met micr. lenen en het werkt simpel, in- en uitgang.
nu nog een goede kopen want de ruis is enorm en via de micr. in de kabel van de sony headset helemaal niets. Dus het kan wel.
Iemand met goede ervaringen tot zo’n 50 E?
Makoe: Hij gaat dus de iMac in voor de voice-over bij videomontages.
KarelW.: je noemt apart usb 3, is er verschil met de andere drie? (want ik heb wel eens gemerkt dat iets het niet op elke usb doet)

Nee hoor. Ik heb gewoon een plaatje van de huidige iMacs gebruikt.

Maar in USB 2 werkt dit net zo goed.

[quote]
Ik kon een goedkope (usb, € 5,00) logitec headset met micr. lenen en het werkt simpel, in- en uitgang.
[/quote]Een Logitech USB-headset van 5 euro? Waar vindt je zoiets?

Als je iets beters wilt hebben kun je bijvoorbeeld een een setje van Senheiser (PC 8) proberen.

Logitech Dialog 220 - koptelefoon | 980177-0000 | € 4,99 | Insight … (google logitec 4,99)
… maar de site bestaat niet meer…

er is heel wat keus maar wat het wordt is moeilijk; erg veel ervaringen alleen met gamen en daar verspil ik mijn tijd niet aan.
zowel spraak (voice over) als muziek moeten goed te beoordelen zijn voor films die ik maak.
Suggesties tot +/- € 60,00 zijn welkom.

Logitech Dialog 220?

Ik zal me wel vergissen, maar daar ken ik geen USB-variant van.
Dat is gewoon een 3.5mm stekker-ding toch?

Anyway: Koop een USB-setje van een gerenommeerd merk (zoals de Senheiser die ik eerder noemde).
Test het. Bevalt het dan houd je hem. Bevalt het niet, dan stuur je weer terug.
Zo gaat dat tegenwoordig. Bol.com en andere sites geven vaak al een zichttermijn van 30 dagen.

ik heb verder niet gekeken maar usb oid, ik heb hem teleen met usb maar de micr. is naadje tenzij je een ruis-opname wil. (soms ook nodig igv onnatuurljke stiltes)

ik bestel liever iets waarvan ik weet dat ie 90% niet terug hoeft… en anders moet het maar.
mvg,

In diverse testen komt deze headset erg goed naar voren.
En met 50 euro netjes binnen je budget.

Jabra UC Voice 550 MS Duo: https://goo.gl/UrmScA

wat sympathiek maar… voor muziek is echt een 2-oors systeem en liefst óver het oor nodig maar ik zie ook “PC en windows…”
tja… een systeem uit de vorige eeuw als apple er is… haha.

maar hoe dan ook; bedankt!
mvg,

Ik kan me vergissen, maar ze persen wel stereo-geluid uit dit ding. :slight_smile:

Ofwel: zowel links als rechts zit een speaker.

Voor over-ear, USB én microfoon zul je het toch echt in de gaming headsets moeten gaan zoeken.

Zoiets als de Razer Kraken dus:
http://www.razerzone.com/eu-en/store/razer-kraken-usb

Toevalligerwijs ook precies binnen je budget. :slight_smile:

Beter is om een losse microfoon (via USB) te gebruiken als je een kwalitatief goede geluidsopname wilt.
De meest microfoons in headsets zijn van een niet al te goede kwaliteit, veel ruis o.a.

dat hoeft echt niet per se; ik heb er een geleend om te proberen en die ruist als de noordzee maar een sony XB 450 is doodstil. alleen de mic. in de kabel en dat schuurt en ritselt als je niet stil zit. En dynamisch inspreken (voice-over voor film) is óók bewegen…
Maar ik heb er besteld en die komt vandaag.