Hoofdtelefoon wederom kapot

Hi,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Focal Spirit One. Een erg fijne koptelefoon, alleen had ik al vrij snel dat alleen de linkerkant het nog maar deed. Terug naar de winkel geweest en zonder problemen een nieuwe gekregen. Na drie keer gebruiken is nu wederom de rechterkant kapot. Als ik hem aansluit op andere apparaten komt er ook geen geluid meer uit.

Zou het kunnen dat ze kapot zijn gegaan door m’n iPhone 4? Ik vind het namelijk heel erg vreemd dat hetzelfde probleem in zo’n korte tijd tweemaal heeft opgetreden.

Bij voorbaat dank.

Gewoon een kabelbreuk. Hoe jij je koptelefoon en telefoon in je zak stopt kan spanning op de kabel komen waardoor dat slijt en dus een kabelbreuk krijgt.

Een iPhone kan bijna onmogelijk een koptelefoon slopen hoor. Het gebeurt ook niet bij andere koptelefoons? Gewoon weer terug gaan.

Net als Afroman al zegt, het is waarschijnlijk gewoon een kabelbreukje.
Aangezien de headphone alleen aan de linker schelp een aansluiting heeft zitten, loopt de kabel door de headphone heen naar de rechter schelp.
De kabel loopt dus ook langs / door de scharnierpunten heen. Door die spanning van het in/uit klappen kan een kabelbreuk ontstaan of kan het soldeerpunt op de speaker in de schelp zelf loslaten.

Had dit zelf met mijn Koss headphone, heb de schelp toen open geschroefd en zag dat het soldeerpunt losgelaten had. Na het opnieuw aanhechten met een soldeerbout deed hij het weer prima.

Een kabelbreuk kan het niet zijn. Ik heb er twee kabels bijgekregen. Met allebei de kabels werkt de rechterkant dus niet. Terwijl ik die ene kabel nog helemaal niet gebruikt heb. Het zit hem dus echt in de rechterkant van de koptelefoon.

Kortsluiting misschien? In ieder geval, die is fucked en ik zou hem anders in je broek stoppen voortaan. Als je fietst en je hebt een wat strakkere broek kan dat al voldoende zijn voor een kabelbreuk.

Het kan ook liggen aan de koptelefoon ingang van je Iphone.

Op andere apparaten werkt de rechterkant ook niet.

Hippe rommel? Naar mijn mening is de Spirit One geen hippe rommel. Al die koptelefoons van Dre vallen in die categorie.

Zoals ik al zei, een soldeerpunt in de schelp van de hoofdtelefoon, of een kabelbreukje van de speakerbekabeling die intern van de linker naar de rechter schelp toe loopt. Aangezien er alleen een aansluiting op je linker schelp zit, loopt er intern een kabeltje van de linker naar de rechter schelp, via de scharnieren en hoofdband, om de rechter speaker ook van geluid te voorzien.

teruggaan!Garantie is garantie toch niet zelf gaan solderen zeker?en dan de garantie verliezen?