Hoogste resolutie instellen op 30" Cinema-scherm

Hallo,

Ik heb net een nieuwe kaart gekocht voor mijn Mac: de ATI 9650 256MB.
Deze moet ervoor zorgen dat mijn Cinema 30" TFT op 2560x1600 werkt.

Maar ik krijg hem niet hoger dan 1280x800 (net als bij mijn vorige ATI 9600 128MB kaart)

HELP!!!

Die kaart ondersteund toch helemaal geen 30" ?

edit: mijn fout, hij hoort het wel te kunnen.

Klik in je systeemvoorkeuren eens op het tabblad beeldscherm, en klik daar op “detecteer beeldscherm”

unSound, die zou dat wel moeten doen hoor, staat op de apple site

[quote:420c1f6f77]
Size and weight
30-inch Apple Cinema HD Display
Height: 21.3 inches (54.3 cm)
Width: 27.2 inches (68.8 cm)
Depth: 8.46 inches (21.5 cm)
Weight: 27.5 pounds (12.5 kg)
System Requirements
Requires ATI Radeon 9650, Radeon X850 XT or NVIDIA GeForce 6800 GT DDL Card
[/quote:420c1f6f77]

Maar waarom hij het dus niet doet, is mij niet helemaal duidelijk. Zijn er drivers meegeleverd? Die zouden nochtans moeten bij het systeem zitten.

Staat er iets op de apple discussion forums? Anders vraag daar ook eens posten

Ja, ik had het inmiddels ook gezien...

maareh, klik eens op “detecteer beeldscherm”… wil wel eens helpen.

Laat me hier niet schrikken jongens! Deze zou het idd moeten doen, daarom heb ik hem gekocht.

Waar heb je die gekocht trouwens? Van iemand die zelf een ati x850 of nvidia 6800 in z'n G5 heeft gestopt allicht?

Wat heb je ervoor betaald?

"Detecteer beeldschermen" biedt geen uitkomst...

Kan ik niet ergens drivers downloaden?

Die zitten in het OS ingebouwd...

welke OS X versie heb je ?

Probeer het eens op de andere DVI poort. alleen een van die poorten ondersteund Dual Link DVI. Welke dat zou zijn zou ik niet weten.

Ik heb ook zo’n kaart in mijn PowerMac G5 maar geen 30" om deze theorie enige grondslag te geven.

HET WERKT!!!

Terwijl dr.cody zijn bericht typte (waarvoor mijn dank!), was al zelf op dat idee gekomen!

JEEEEEETTTJJEEE!! Ik moet mijn muis nu 2x optillen om aan de andere kant van het scherm te komen!

HAHA!

Jongens, mensen zoals jullie moeten een onderscheiding krijgen! Bedankt voor de snelle support!

:lol:

[quote:4c6a27ec23="DApple"]Jongens, mensen zoals jullie moeten een onderscheiding krijgen! [/quote:4c6a27ec23]

Slijmbal :stuck_out_tongue: