Hosten

Ik kon altijd met gameranger Ghost Recon hosten en dat werkt nu niet meer ik heb een speedtouch alcatal modem van de 500 series kunnen jullie helpen?

Kijk een welke poorten er in je modem dicht staan. Hieronder een beschrijving how to.

Open het programma Terminal en typ:

telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat bindlist (+ enter)

Username en password moeten die van je provider zijn, niet van OSX. Als je het resultaat vervolgens ergens kunt posten, dan kijk ik er wel ff naar.

nat = napt neem ik aan? o nee w8 het is in terminal ;)

Nope... echt nap. :D

Oke, gedaan [URL=http://www.imageshack.us][img:d83882b0b0]http://img298.echo.cx/img298/4884/afbeelding18vj.png[/img:d83882b0b0][/URL]

Ik denk dat het aan de laatste poort ligt, was ook een probleem bij iChat. Give this a try.

Open het programma Terminal en typ (let op de hoofdletters!):

telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat unbind application=SIP port=5060 (+ enter)
config save (+ enter)
system reboot (+ enter)

Nu start je modem opnieuw op, dit kan een paar minuten duren.

Dat heb ik nu gedaan, nu even testen op gameranger ik laar horen of het is gelukt ;)

Het werkt nog niet :( hij zegt dat of UDP 2347,2348 of TCP 15000 open moeten is dat ook mogelijk met een speedtouch?

Raar. Sinds wanneer werkt het eigenlijk niet meer en heb je iets nieuws geïnstalleerd in de tussentijd, of zo? In dat lijstje dat je gepost hebt staan die poorten er helemaal niet tussen, dus zouden ze open moeten staan. Kijk eens of de firewall in OSX niet aanstaat. Indien ja, dan moet je poorten die je net noemde daar ook openen. :?

De eerste modem die wij hadden was dus deze speedtouch daarna heeft mijn pa wanadoo telefonie aangeschaft en toen hadden we dus een wanadoo livebox wij vonden dat een zeer slecht ding want telkens viel alles uit en telefonie deed het niet dus nu hebben wij weer de speedtouch er tussen gehangen en de livebox weggedaan en toen wij voor de eerste keer de speedtouch er aan deden toen we adsl kregen dus werkte het hosten met ghost recon nog en nu ik hem er opnieuw heb tussengehangen werkt het niet meer

En, Firewall is altijd uit bij mij.