hosting

Dag,

Ik wil vandaag een domeinnaam en hosting aanschaffen.
Ondanks de informatie in de link bovenaan dit forum over hosting / domeinnamen is een en ander mij niet helemaal duidelijk.

A: Ik heb gehoord dat je op verschillende manieren een domeinnaam naam kan registreren:

1: op eigen naam, zodat de naam ook echt jouw eigendom is.

2: je registreert de naam, maar wordt niet eigenaar, maar huurt hem van het bedrijf waar je hem registreert (en moet dan bv bij hen ook de hosting regelen, ik geloof dat dat bij www.mijndomein.nl zo werkt, maar weet dat niet zeker), wat ik niet wil, ik wil ook makkelijk kunnen veranderen van hosting provider.

B: Ik gebruik nu Wordpress en Pixelpost op mijn (lokale) Apache servertje op mijn ibook: ik heb dus PHP en MySQL (minimaal 2 databases) nodig om ze online te zetten.
Is het verstandig om ook een provider te nemen met Apache servers of maakt dat niet uit? (ik las dat bv http://www.hostingdiscounter.nl/ op windows host, is dat een probleem). Wat heb ik nog meer voor technologie nodig met het oog op de toekomst?

C: Ik zoek een provider die niet het contract na een jaar weer stilzwijgend weer een jaar verlengt, maar na een jaar gewoon met een maand opzegtermijn het contract kunnen verbreken

D: ik wil maximaal 60 euro per jaar kwijt zijn aan de domeinnaam en de hosting en natuurlijk zoveel mogelijk ruimte en dataverkeer hebben.

ik heb tot dusverre bekeken:

www.mijndomein.nl (onduidelijk of ik eigenaar van mijn domeinnaam word)
www.discounthosting.nl (Windows servers??)
www.sohosted.com (stilzwijgende contractverlenging van 1 jaar)

en ben intussen natuurlijk verder aan het kijken…

Zijn er mensen met suggesties waar ik zeker ook moet kijken en meer weten over mijn bovenstaande vragen / opmerkingen?

Hoi overmacht

Je moet altjd zorgen dat je zelf de eigenaar bent van je domeinnaam, dus zorg dat de hoster de formulieren door jouw laat invullen. Kijk daarna ook even via sidn.nl of het daadwerkelijk gebeurt is.

Jouw tweede vraag; hostingdiscounter heeft volgens mij ook linux servers. En ik denk ook de meeste hosters gewoon linux hosten met apache. Voor wordpress en pixlpost heb je geen 2 mysql databses nodig. Gebruik gewoon een prefix in je database tabellen. Beide programma’s werken daarmee.

Succes met je keuze, ik zou inderdaad ook goed rondkijken.

bij mijndomein.nl wordt je gewoon eigenaar. niets aan het handje. eventuele informatie dieje dat verteld heeft is verouderd. dat was voorheen met digitalus ook zo... nu komt alles gewoon op de eigen naam te staan, maar vroeger niet (want toen mochten particulieren geen domeinen registeren en dat werd omzeilt door het bedrijf te laten registreren en het domein aan jou in bruikleen te geven).

maar goed, zowel digitalus.nl als mijndomein.nl zullen goede voor je zijn. bij mijndomein.nl krijg je voor 29 euro per jaar (inclusief btw) een domeinnaam, 500 mb webspace en ongelimiteerd dataverkeer. php is mogelijk en nog veel meer. ik heb daar onlangs een pakket genomen en ben zeer tevreden. alleen dat ene over dat opzeggen weet ik niet zeker, maar ja… dan maak je toch gewoon een entry aan op www.abo-nee.nl (handig voor al dat soort dingen!) en dan krijg je gewoon een bericht per email wanneer jij dat instelt (bijvoorbeeld 6 weken voor het einde van het jaartermijn).

good luck!

Het wordt denk ik dan mijndomein of hostingdiscounter.

ik heb niets belangrijks over het hoofd gezien toch?

Als je 't niet erg vindt om in het buitenland te hosten:

Ace-Host hun ‘Hosting Special’ vind ik zelf een erg goedkope.
Ik heb een paar dagen hun services uitgeprobeerd en die
zagen er goed uit, daarna kon ik kosteloos de boel annuleren
toen bleek dat ik de domeinnaam die ik wou niet kon krijgen.

Ik zou er trouwens alles aan doen om geen Windows hosting-
pakket te nemen, tenzij je iets met ASP, .NET of ASP.NET wilt
gaan doen.

Ook prima: www.webreus.nl (17 euro domein+hosting). De opzegtermijn is later niet per maand (is het bij budgethosting ook bijna nooit), omdat de bedragen per jaar zijn. En zeg nou zelf, 17 euro kun je je geen buil aan vallen.

heeft iemand ervaring met hostingdiscounter?

ik denk erover om het volgende pakket te nemen:

superdiscount extra pakket te nemen:

https://www.hostingdiscounter.nl/shared/hosting/

of eventueel het Super Discount Traffic pakket, als ik daarbij korting krijg op een .com domeinnaam.

of kan ik beter een andere kiezen?

[b:554da1c056]MijnDomein[/b:554da1c056] is geweldig, heeft een prima service, is retegoedkoop (de helft goedkoper dan HostingDiscounter), en ja ... je wordt automatisch eigenaar van je domein. Ik kan retesimpel subdomeinen aanmaken, en gisteren heb ik WordPress geïnstalleerd na een database te hebben aangemaakt, en dat in nog geen 10 minuten tijd. Ik kan je MijnDomein van harte aanraden, serieus. Contact me ff via [url=aim:goim?screenname=rvanheukelum&message=Hello+Are+you+there?]iChat[/url] als je nog vragen hebt.

Je kan ook eens kijken op www.vdx.nl

Dienstverlening is uitstekend en zeker niet duur

Ik heb me om 15:00 aangemeld bij www.mijndomein.nl, maar nog niets gehoord, geen bevestiging, niets. Een beetje teleurstellend en onduidelijk vind ik, maar misschien heb ik te weinig geduld..

hmmm.... morgen hoor je vast wel iets.

Ik overweeg ook een overstap naar mijndomein te maken. Ben blij te lezen dat andere forumleden mijndomein ook aanraden.

Ik kan je maar een tip geven:

www.sity.nl ik ben er erg tevreden over en nog niet offline geweest. Ik draai er iapps.nl onder en macapps.nl

Dat ziet er erg goed uit nickx. Maar ik weet niet ik nou aan mijndomein vast zit of niet nadat ik me al heb aangemeld.

Bij sity krijg je wel het mooie Direct Admin, dat werkt handig. Als je bij mijndomein nog niks hebt ondertekend en nog geen formulieren hebt gehad voor je domein en het is bij sidn.nl ook nog niet in behandeling. Denk ik niet dat je vast zit aan hun, gewoon even een mailtje sturen dat je naar iemand anders gaat omdat de reactie te lang duurde bijvoorbeeld.

succes in iedergeval met je keuze

[quote:a82ec6c615="overmacht"]Ik heb me om 15:00 aangemeld bij www.mijndomein.nl, maar nog niets gehoord, geen bevestiging, niets. Een beetje teleurstellend en onduidelijk vind ik, maar misschien heb ik te weinig geduld..[/quote:a82ec6c615]

toch wel vreemd eigenlijk, je bent direct na registratie toch ingelogged op je account? daar kun je de registratie volgen. van het checken van het domein tot het aanvragen en het inrichten ervan. je zou allang een mailtje gehad moeten hebben. weet je zeker dat je niet het verkeerde e-mailadres hebt ingevuld of dat het welkom bericht niet bij de spam terecht is gekomen? en anders zou ik even bij mijndomein.nl een vraag stellen over hoe het in elkaar steekt. ik kon namelijk met een uurtje aan de slag.

[quote:747b0bebce="Martiniman"]Ook prima: www.webreus.nl (17 euro domein+hosting). De opzegtermijn is later niet per maand (is het bij budgethosting ook bijna nooit), omdat de bedragen per jaar zijn. En zeg nou zelf, 17 euro kun je je geen buil aan vallen.[/quote:747b0bebce]

ja, okay. maar dat is wel maar 100 mb aan webspace. met ee beetje wat foto’s erop zit het gelijk vol. dus let daar even op. en maar 5 gb dataverkeer, bij mijndomein is dat onbeperkt.

[quote:397bf38c85] mijndomein is dat onbeperkt.[/quote:397bf38c85]

Ik denk nooit dat dit onbeperkt is. Er staat ook FUP dus hun bepalen wanneer er teveel data gebruikt wordt. Als jij een goed lopende website krijgt en meer data verbruikt boven het gemiddelde dan zul je toch extra moeten inkopen ben ik bang.

Ja, Ja...Mijndomein.. Effe de kleine lettertjes lezen....I

Mailtje van 1 van hun medewerkers:

Ongelimiteerd dataverkeer betekent dat wij geen harde limieten hebben met betrekking dat verkeer, het is niet zo dat wij na 1 gig de stekker eruit trekken en per eerste van de volgende maand weer erin stoppen.

Wij werken met een fair use policy, wat inhoudt dat wij het gemiddelde nemen van de domeinnamen en pas als iemand ver boven dit gemiddelde komt dan sturen wij een email dat die moet minderen met het genereren van traffic. [b:d651fa08a4]Het gemiddelde zit op dit moment tussen de 1 en 3 GB/maand in. [/b:d651fa08a4]

Yep.Yep. Dat noem ik nu eens ongelimiteerd!

En anders mijn andere provider: www.E-dentify.nl 350 MB / 10 Gb/maand voor 1 euro/maand 750 MB / 20 Gb/maand voor 2 euro/maand

Ja, die kleine lettertjes. Het beste is om een hoster te kiezen die gewoon zegt 3GB dataverkeer. Ze doen echt niet moeilijk als je daar een keertje overheen zit. En als je een goeie hoster hebt dan zullen ze gewoon wat met je afspreken. Maar lees goed wat er staat, want onbeperkt bestaat echt niet.