hostname is veranderd, hoe kan dit nou?

sedert een paar dagen is mijn hostname in terminal veranderd. vroeger stond er zoiets als [ethernetadres:~] ikke$ en nu staat er dummy:~ikke$

ik begrijp er niets van.

In system.log vind ik een paar regeltjes

May 9 10:52:20 (computeradres) set-hostname[708]: setting hostname to dummy

May 9 10:52:21 (computeradres) set-hostname[716]: setting hostname to dummy

Zoeken naar “dummy” in terminal levert dit op

/Applications/Gimp.app/Contents/Resources/etc/profile.d/dummy.sh
/Applications/Macromedia Flash MX/Help/dummy_search.htm
/Applications/vlc/VLC.app/Contents/MacOS/modules/libaccess_output_dummy_plugin.dylib
/Applications/vlc/VLC.app/Contents/MacOS/modules/libdummy_plugin.dylib
/Applications/vlc/VLC.app/Contents/MacOS/modules/libmux_dummy_plugin.dylib
/Applications/vlc/VLC.app/Contents/MacOS/modules/libstream_out_dummy_plugin.dylib
/Library/Logs/CrashReporter/dummy-2046.crash.log
/sw/etc/profile.d/dummy.sh
/sw/lib/python2.3/dummy_thread.py
/sw/lib/python2.3/dummy_thread.pyc
/sw/lib/python2.3/dummy_thread.pyo
/sw/lib/python2.3/dummy_threading.py
/sw/lib/python2.3/dummy_threading.pyc
/sw/lib/python2.3/dummy_threading.pyo
/sw/lib/python2.3/test/test_dummy_thread.py
/sw/lib/python2.3/test/test_dummy_thread.pyc
/sw/lib/python2.3/test/test_dummy_thread.pyo
/sw/lib/python2.3/test/test_dummy_threading.py
/sw/lib/python2.3/test/test_dummy_threading.pyc
/sw/lib/python2.3/test/test_dummy_threading.pyo
/sw/share/doc/dummy
/sw/share/doc/dummy/dlcompat-dev
/sw/share/doc/python23/Doc/lib/libdummythread.tex
/sw/share/doc/python23/Doc/lib/libdummythreading.tex
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/dummy_thread.py
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/dummy_thread.pyc
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/dummy_thread.pyo
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/dummy_threading.py
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/dummy_threading.pyc
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/dummy_threading.pyo
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/test/test_dummy_thread.py
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/test/test_dummy_thread.pyc
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/test/test_dummy_thread.pyo
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/test/test_dummy_threading.py
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/test/test_dummy_threading.pyc
/System/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/2.3/lib/python2.3/test/test_dummy_threading.pyo

hier zie ik nogal veel Python staan.
zou het kunnen dat door een paar mislukte updates , met Fink, van de filesharing client nicotine (geschreven in Python). mijn hostname is veranderd?

of is mijn computer gehackt?

wat moet ik nou doen?

Ik zou niet weten hoe het komt.

Je kan je hostname veranderen in private/etc/hostconfig. Vul de gewenste naam in by ‘HOSTNAME’ of vul ‘AUTOMATIC’ in om je IP adres te gebruiken. Maar eerst natuurlijk in je Sharing prefpanel de computernaam checken :slight_smile:

hoi tourist

de instellingen in hostconfig staan op automatisch dus dat zou ok moeten zijn denk ik.
ik heb de instelling ook eens veranderd naar de naam die in het sharing prefpanel staat. maar dat geeft blijkbaar geen resultaat.
de hostname blijft “dummy”. :frowning:

Hoi,

Dan zou ik het verder ook niet weten, sorry. Ik heb dat nicotine toevallig ook gedraaid een paar dagen geleden maar ik kreeg het niet echt voor elkaar om iets te downloaden. Maar ik heb er verder geen problemen van ondervonden.