Hotline server onder OSX

Dag mensen, Ik heb een probleem waar ik behoorlijk gestoord van wordt! Ik probeer een Hotline server op te zetten onder OSX. Ik heb de gecarboniseerde versie van Hotline server geinstalleerd en dat draait allemaal naar behoren, totdat iemand een bestand wil uploaden met meer dan 32 karakters. Dat doet 'ie dus niet! Blijkt dat het aan de Hotline server ligt. Dat is eigenlijk nog een classic programma en is niet meer geupdated nadat BigRedH ter ziele ging. Zoals jullie weten ondersteund Classic geen langere namen dan 32 karakters en daardoor ondersteind de 'classic' Hotline server dat ook niet.

Dat betekend dat je bestanden met meer dan 32 karakters niet kan uppen en dat bestanden die op je server staan met meer dan 32 karakters gek worden afgebroken (zoiets als #457R)

Een zoektocht op internet bracht me bij SojaServer. Deze server ondersteund het Hotline protocol en draait onder OSX, maar je kan alleen contact maken met de server als je op een Mac zit?! Ook niet echt ideaal dus…

Is er iemand die een 'Hotline server' (clone o.i.d.) onder OSX draait waar bovenstaande dingen wél goed werken?

Hallo Flipstra,

De founder van Hotline heeft een nieuwe app met een nieuwe protocol gemaakt niet compatible met Hotline. Maar er is wel een Mac en PC versie van namelijke KDX die je kan vinden op www.haxial.com of gewoon effe checken op versiontracker.com of macupdate.com.

Ik ben zelf een ervaren Hotline gebruiker en merk steeds meer dat mensen overgaan op KDX. Helaas zijn er nog niet veel trackers. maar het begint te komen, ik wil dit weekend er maar eens een keer me gaan werken =). Toch heeft het een errug irritante interface maar meer mogelijkheden.

Er zijn echter nog meer Hotline servers in de aanmaak, zo heb je ook Soja. Probeer inderdaad de software sites en zoek op "Hotline" :)

Adriaan

Tsja, KDX ken ik ook inderdaad, ziet er wel aardig uit met genoeg mogelijkheden, maar 95% van de mensen zitten op Hotline, dus als je wat wilt moet je daar wel compatible mee zijn. Dat is KDX dus niet. SojaServer is nog in Beta en dat is ook wel te merken. Je kan bv. geen afgebroken u/l of d/l meer resumen, kan geen IP-adressen bannen, aliassen werken niet etc.Dan heb je nog HXD, maar dat werkt via de commandline en de ontwikkeling daarvan ligt ook al een jaar stil geloof ik, dus niet erg gebruikersvriendelijk... Ik geloof dat ik een PC moet kopen om te filesharen, of Apple moet met een betere oplossing komen om de langere filanames in stand te houden in een classic app. :angry:

En Carracho dan? weliswaar Mac only maar wat mij betreft een vrijere en prettiger community als Hotline.

Je kan ook kijken of je de Linux versie van hotline server aan de praat kan krijgen (HLX uit mn hoofd)

Ik vind hotline persoonlijk niet echt lekker werken. Beter gezegd, niet werken, daar ik hem nagenoeg niet aan de praat kan krijgen. En als hij eenmaal draait, dan kan ik bij geen enkele community binnen komen. Het kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen dat ik het niet snap oid. Maar als ik dan ergens binnen kom klapt mijn internet eruit.

Waarom gaan we niet gewoon terug naar het oude ftp werk?