Hotmail en mail in osx 10.4.3 (nieuw met frontrow etc).

Heb inmiddels redelijk wat draadjes hierover gelezen, maar kom niet tot een oplossing.

Ik heb net een G5 imac (OSX 10.4.3 geupdated) ingeruild voor de nieuwste G5 imac (OSX 10.4.3 met photobooth, frontrow etc).

In de oude heb ik hotmail in mail kunnen zetten. Httpmail plugin erin zetten en via voorkeuren onder accounts een nieuwe account aanmaken. Dat lukte toen (4 maanden geleden).

Nu lukt het me om een httpmail plugin (1.46a) te installeren (na eerst een foutmelding te hebben gehad). Maar daarna komen de problemen. Bij account toevoegen, algemene informatie invoeren lukt nog. Dan server inkomende post ingevuld en gaat ie contact zoeken. Heel snel uitgezocht en geeft dan alleen maar de mogelijkheid tot annuleer (ga terug en ga door zijn lichtgrijs geworden en kun je niet op klikken). Kan dan niet meer verder.

Wie helpt mij hierbij? Gaat mij om hotmail accounts (hoef geen info omtrent andere soorten, zoals gmail etc).

Gerard

[quote:5b4a140ea3="Geeaar"]hoef geen info omtrent andere soorten, zoals gmail etc).[/quote:5b4a140ea3]

Waarom niet? Je weet niet wat je mist :).

Daar heeft ie wat aan...... :sealed:

je weet dat nieuwe hotmail accounts alleen via een mailprogramma binnen te halen zijn als je hotmail plus koopt hè!

[quote:66a54f695d="martijngrootens"]je weet dat nieuwe hotmail accounts alleen via een mailprogramma binnen te halen zijn als je hotmail plus koopt hè![/quote:66a54f695d]

Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om de gratis hotmail accounts gewoon op de imac in te zien in plaats van via de browser op webmail.

[quote:3b8b519891="à la Mac"][quote:3b8b519891="Geeaar"]hoef geen info omtrent andere soorten, zoals gmail etc).[/quote:3b8b519891]

Waarom niet? Je weet niet wat je mist :).[/quote:3b8b519891]

Omdat ik de oude emails (van hotmail accounts) op een later moment wil kunnen inzien, ik die hotmail accounts al jaren heb, veel mensen dit adres hebben, ik deze wil behouden en ik heb al andere accounts (casema). Genoeg redenen dus.

Probeer eens bij de setup 'hotmail' ipv 'hotmail.com' in te vullen. Daarop krijg je wel een waarchuwing maar die kan je gewoon negeren. Als dan de hele account is ingesteld, ga je naar Accounts (onder voorkeuren) en daar verander je die 'hotmail' terug in 'hotmail.com'. Normaal zou het dan moeten werken.

[quote:ae4a87249d=“à la Mac”][quote:ae4a87249d=“Geeaar”]hoef geen info omtrent andere soorten, zoals gmail etc).[/quote:ae4a87249d]

Waarom niet? Je weet niet wat je mist :).[/quote:ae4a87249d]
Je postcount aan’t opkrikken? :sealed:

[quote="moodjoo"]Probeer eens bij de setup 'hotmail' ipv 'hotmail.com' in te vullen. Daarop krijg je wel een waarchuwing maar die kan je gewoon negeren. Als dan de hele account is ingesteld, ga je naar Accounts (onder voorkeuren) en daar verander je die 'hotmail' terug in 'hotmail.com'. Normaal zou het dan moeten werken.

Geweldig. Daar heb ik wat aan. Het is gelukt. Bedankt voor je info.

Ik ga nu aan de slag met het importeren van de oude mails in hotmail. Benieuwd of dat lukt.

Gerard

[quote:fb34a55e53="Geeaar"][quote:fb34a55e53="martijngrootens"]je weet dat nieuwe hotmail accounts alleen via een mailprogramma binnen te halen zijn als je hotmail plus koopt hè![/quote:fb34a55e53]

Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om de gratis hotmail accounts gewoon op de imac in te zien in plaats van via de browser op webmail.[/quote:fb34a55e53]

alleen de wat oudere emailadressen kunnen dat, ik weet niet wanneer ze zijn gestopt met gratis popondersteuning, maar als je een nieuwer emailadres hebt, dan moet je betalen hiervoor

[quote:28c9a30500="martijngrootens"][quote:28c9a30500="Geeaar"][quote:28c9a30500="martijngrootens"]je weet dat nieuwe hotmail accounts alleen via een mailprogramma binnen te halen zijn als je hotmail plus koopt hè![/quote:28c9a30500]

Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om de gratis hotmail accounts gewoon op de imac in te zien in plaats van via de browser op webmail.[/quote:28c9a30500]

alleen de wat oudere emailadressen kunnen dat, ik weet niet wanneer ze zijn gestopt met gratis popondersteuning, maar als je een nieuwer emailadres hebt, dan moet je betalen hiervoor[/quote:28c9a30500]

Het is in ieder geval gelukt om mijn (huidige) gratis hotmail account in mail te krijgen en te laten werken voor de mails die ik nu ontvangen en verstuur (zie oplossing van moodjoo hierboven). Ik heb de hotmail adressen al een hele tijd. Weet niet of een en ander ook voor adressen geld die ik nieuw zou aanmaken.

nieuwere adressen deden het bij mij in ieder geval niet: ik heb nu Gmail via MacOSX-Mail alleen de oudere zijn binnn te halen

[quote:50936067ef="Geeaar"][quote:50936067ef="martijngrootens"][quote:50936067ef="Geeaar"][quote:50936067ef="martijngrootens"]je weet dat nieuwe hotmail accounts alleen via een mailprogramma binnen te halen zijn als je hotmail plus koopt hè![/quote:50936067ef]

Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om de gratis hotmail accounts gewoon op de imac in te zien in plaats van via de browser op webmail.[/quote:50936067ef]

alleen de wat oudere emailadressen kunnen dat, ik weet niet wanneer ze zijn gestopt met gratis popondersteuning, maar als je een nieuwer emailadres hebt, dan moet je betalen hiervoor[/quote:50936067ef]

Het is in ieder geval gelukt om mijn (huidige) gratis hotmail account in mail te krijgen en te laten werken voor de mails die ik nu ontvangen en verstuur (zie oplossing van moodjoo hierboven). Ik heb de hotmail adressen al een hele tijd. Weet niet of een en ander ook voor adressen geld die ik nieuw zou aanmaken.[/quote:50936067ef]

Het is ook gelukt om oude mails (zelfs uit een versie daarvoor, hetgeen 4 maanden geleden niet lukte) te importeren in mail.

Kortom, ik ben weer blij.

Bedankt voor de hulp.

Gerard

[quote:759b61c316="martijngrootens"]nieuwere adressen deden het bij mij in ieder geval niet: ik heb nu Gmail via MacOSX-Mail alleen de oudere zijn binnn te halen[/quote:759b61c316]

Martijn,

Ik heb even een testje gedaan. Een nieuw hotmail adres aangemaakt. Een hotmail account aanmaken in mail lukt dan wel, echter mail haalt niet de emails op. Jammer. Vind ik ook heel erg vreemd. Wellicht dat iemand hier ook nog een oplossing voor heeft???

Gerard

nou, dat is niet vreemd: hotmail is van microsoft en ze willen gewoon geld hebben voor alle extra services (meer opslag en pop-ondersteuning)

je moet dus hotmail plus kopen voor 20 per jaar

[quote:0c3e39a6ca="martijngrootens"]nou, dat is niet vreemd: hotmail is van microsoft en ze willen gewoon geld hebben voor alle extra services (meer opslag en pop-ondersteuning)

je moet dus hotmail plus kopen voor 20 per jaar[/quote:0c3e39a6ca]

Dat mag dan misschien wel zo zijn. Maar ze verkopen het als een gratis account. Je kunt hem gratis inzien op het web en dus betreft het alleen een linkje van het web naar het mailprogramma van apple.
Daar moet toch tegenwoordig gewoon een truukje voor zijn. Wie is er slim genoeg voor? Met oude hotmail adressen lukt het dus die blokkade die er is ingezet moet te omzeilen zijn voor een apple freak.

Ja, mails ontvangen lukt mij nu ook, mails versturen is een ander paar mouwen...

kan iemand mij zeggen wat de instellingen zijn om hotmail-mails te versturen via mail?

Thx!

leek me erg handig maar ik krijg het niet aan de praat is het iemand hier wel gelukt om z'n hotmail in de mail app. te ontvangen?

Heb je wel de [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/10842]httpmail[/url]-plugin?

En zoals al gezegd, met recent aangemaakte Hotmail-adressen lukt het niet. Oude adressen lukt wel. En je moet de tip ivm inkomende server gebruiken die ik op de vorige pagina heb gepost en dan zou het moeten lukken.

[quote:da30d68000="Reno"]Ja, mails ontvangen lukt mij nu ook, mails versturen is een ander paar mouwen...

kan iemand mij zeggen wat de instellingen zijn om hotmail-mails te versturen via mail?

Thx![/quote:da30d68000]

services.msn.com

ik heb serverpoort 25.

Geen identiteitscontrole.

Gerard

[quote:eff0459c7e="moodjoo"]Heb je wel de [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/10842]httpmail[/url]-plugin?

En zoals al gezegd, met recent aangemaakte Hotmail-adressen lukt het niet. Oude adressen lukt wel. En je moet de tip ivm inkomende server gebruiken die ik op de vorige pagina heb gepost en dan zou het moeten lukken.[/quote:eff0459c7e]

yep dat heb ik geprobeerd, het adres heb ik al zo’n jaar of 6/7 dus daar zal het niet aan liggen (tenzij het recente opwaarderen naar 250mb ipv 2mb betekent dat ik een nieuwe accond heb)
maar ook met de tip lukt het me niet ! :frowning: