Hotmail/McAfee vind virus in doc gemaakt op Mac

Rare gewaarwording:

Een document gemaakt op een PB verzenden via hotmail geeft na scan (op hotmail via McAfee) aan dat er een virus is aangetroffen en dus niet kan worden verzonden?
Het document vervolgens gescand met ClamXAV op de PB en deze geeft niks aan.

Let wel, het document is dus gemaakt op een PB.

Wat zou dit kunnen betekenen? Een virus? Foutje van Hotmail/McAfee? Of iets anders…?

ik maakte laatst een bestandje met de .83p extensie (is voor Grafische Rekenmachines) en ik wilde hem naar een Hotmail adres sturen gaf zijn Hotmail Virusscan aan dat het om een virus ging.... tsja gewoon negeren vraag maar om een ander mail adres zou ik ik zeggen

Zou het niet kunnen dat je een [b:c6910a669c]macro[/b:c6910a669c] in je bestand hebt opgeslagen?

Ik heb dit ook ooit gehad, maar dat was met office 2000 voor Mac onder OS 9.0. Denk een jaar of 2 geleden.

Het kan ook een foutje zijn, gewoon nog een keer proberen.

:apple: Robsappeltjes :apple:

Niet direct ongerust worden. Zo'n zaken heb ik ook nog meegemaakt. Een net ingescant document zou zogezegd een virus bevatten. Norton op m'n PC vond niets. Tweede keer proberen te verzenden en toen geen virus gevonden. Maar wie gebruikt er nu Hotmail voor emails te verzenden? Maak een serieus gratis email adres aan bij Yahoo ofzo!

ClamXav zou die macro dan ook moeten vinden. Het is denk ik gewoon een fout van Hotmail en McAfee. :roll:

Gewoon de bijlage eerst stuffen of zippen en dan gaat het mailtje met bijlage er meestal heel goed doorheen!

En dan natuurlijk nog van een wachtwoord voorzien, want anders opent Hotmail/McAfee het en vindt alsnog een macro die er niet is... :wink: