Hotmail met Mail ?

Nu ben ik het nogal beu om elke keer mij te moeten inloggen op hotmail om mijn mails te bekijken en 'k had graag Mail gebruikt. Jammer genoeg gebruik ik een @hotmail.com -adres. Ga nou niet neuten over hotmail, ik heb geen zin om aan iedereen een nieuw adres door te maile, ik gebruik het nu al zo lang :)

Ik heb nu al mijn juiste gegevens ingegeven(denk ik) , nadat ik zo’n patch had toegepast ,maar nu zegt dat programma bij het verbinden dat ik mij moet “subscriben” naar msn plus opdat ik deze dienst zou kunnen gebruiken. Is er geen omweg?

[i:34eb69c7fa]Kon geen verbinding krijgen met ‘httpmail-account’
Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://upgrade.msn.com[/i:34eb69c7fa]

De reden wrm ik geen thunderbird of entourage gebruik is omdat ik die nog minder aan de praat krijg :x

Alvast bedankt :smiley:

[b:03a1296440]Neem tog GMAIL man, invite-je?[/b:03a1296440] 8) :lol: :wink:

Je kan je hotmail account (Niet betalend account) niet in emailprogramma’s ophalen.
Daarvoor is een bepaalde MSN Plus account voor nodig. Dit is niet het programma MSN Plus maar gewoon de betaal service van Microsoft.

Een omweg? Tja… ik heb er nog niet van gehoord maar het zal miss wel kunnen, (zo ja mail me even erover dan)…

[quote:0ecdc8629f="Kriska"][b:0ecdc8629f]Neem tog GMAIL man, invite-je?[/b:0ecdc8629f] 8) :lol: :wink:

Je kan je hotmail account (Niet betalend account) niet in emailprogramma’s ophalen.
Daarvoor is een bepaalde MSN Plus account voor nodig. Dit is niet het programma MSN Plus maar gewoon de betaal service van Microsoft.

Een omweg? Tja… ik heb er nog niet van gehoord maar het zal miss wel kunnen, (zo ja mail me even erover dan)…[/quote:0ecdc8629f]

Ik heb gmail, meerdere accounts zelfs (toch bedankt!). Maar 't probleem is, ik gebruik dat adres nu al zo lang en het is al zodanig in de omloop dat het lang zou duren om mijn adres te veranderen. :slight_smile:

[quote:58cbea9b76] a nou niet neuten over hotmail, ik heb geen zin om aan iedereen een nieuw adres door te maile, ik gebruik het nu al zo lang [/quote:58cbea9b76]

Dat maken de forums bezoekers natuurlijk zelf nog wel uit.
Toch even de moraal ridder uithangen dus :wink:

Dit geeft weer aan, dat het goed is om je even te verdiepen in de voor of nadelen van een bepaalde dienst, voordat je jezelf er jarenlang aan verbindt.
Hotmail via een e-mail programma gebruiken kan al vrij lang via Outlook of Outlook express. En alleen via die programma’s. Kennelijk wilde je dat.

Ik geloof wel dat er via scripts mogelijkheden zijn om op een andere manier je hotmail account te lezen. Maar het is altijd meer gedoe als met een normale e-mail client zoals Thunderbird of Mail, en een normaal te benaderen e-mail server.

En stop ik weer hoor :bigsmile:

Is al eerder besproken: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=652 http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15465

In entourage kan je je perfect aanmelden op hotmail en je mail binnenhalen. Gratis en zonder patches of andere toestanden.

Als je de http-mail plugin hebt geinstalleerd en de instelling goed hebt staan, maar er gebeurde niets, dan heb je gewoon pech. Sommige 'oudere' hotmailaccounts willen nog wel werken met de plugin. Er is geen andere oplossing hiervoor dan de al eerder aangegeven oplossing, oftewel betalen voor je hotmail-account.

Deze info is overigens al meerdere malen op het forum voorbij gekomen (zoek een op hotmail…) en niet echt nodig om het overvolle forum nog voller mee te maken.

[quote:6145d67ab6="Festinger"][quote:6145d67ab6] a nou niet neuten over hotmail, ik heb geen zin om aan iedereen een nieuw adres door te maile, ik gebruik het nu al zo lang [/quote:6145d67ab6]

Dat maken de forums bezoekers natuurlijk zelf nog wel uit.
Toch even de moraal ridder uithangen dus :wink:
[/quote:6145d67ab6]

Was niet slecht bedoeld hoor. :slight_smile:
Maar gewoon, velen zijn er tegen om hotmail te gebruiken op een macapp. , maar om dat voor de zoveelste keer te aanhoren was ik hier niet echt.
Hopelijk kan je ook wat begrip voor mijn standpunt opbrengen? :wink:

@Topic: dan thunderbrid ofzo maar proberen forceren :slight_smile: Toch bedankt

[quote:50e79ce735="neopiko"]In entourage kan je je perfect aanmelden op hotmail en je mail binnenhalen. Gratis en zonder patches of andere toestanden.[/quote:50e79ce735]

heb je misschien een link, waar staat hoe je te werk moet gaan om dit voor elkaar te krijgen…?

Zoals gezegd, je hotmail account is gewoon te nieuw. Nieuwe accounts moeten helaasch gewoon dokken.

[quote:0d372cffd7="Nietzman"]Nieuwe accounts moeten helaasch gewoon dokken.[/quote:0d372cffd7] Tja, Vista moet ergens van bekostig worden, dus waarom niet eerst de hele mensheid aan een hotmail adres helpen, en vervolgens uitmelken zodra ze niet meer zonder kunnen ?

[quote:b9ea0e149c="neopiko"]In entourage kan je je perfect aanmelden op hotmail en je mail binnenhalen. Gratis en zonder patches of andere toestanden.[/quote:b9ea0e149c]

Zelfde “fout” jammer genoeg :slight_smile:

[i:b9ea0e149c]To send and receive MSN Hotmail messages in Entourage, you must have a premium subscription to MSN Hotmail. For more information or to subscribe, click Learn More.
Note: To use your MSN Hotmail account after you sign up for a premium subscription, you must restart Entourage.[/i:b9ea0e149c]

Dat wordt dan toch het einde van je hotmail adres. Neem een fatsoenlijk adres en laat je mail forwarden. Ik snap dat je er aan gehecht bent maar het moet er nu dan toch maar eens van komen. Veel plezier met je nieuwe adres. :)

Lekker hoor, checken van je mail in Mail.

[quote:b148e9775d="gijsraggers"]Dat wordt dan toch het einde van je hotmail adres. Neem een fatsoenlijk adres en laat je mail forwarden. Ik snap dat je er aan gehecht bent maar het moet er nu dan toch maar eens van komen. Veel plezier met je nieuwe adres. :)

Lekker hoor, checken van je mail in Mail.[/quote:b148e9775d]

Jammer maar het zal wel moeten dan. Gmail geen probleem hoop 'k? Heeft er iemand de nodige gegevens bij de hand, welke server ik moet gebruiken?

quote:b148e9775d=“gijsraggers” en laat je mail forwarden. (…)[/quote:b148e9775d]

Ik had ook al zitten denken om via mijn webspacehost een adres aan the maken iets@ibrainiac.be dan, en die laten forwarden dan naar iets@gmail.com. En dan die iets@ibrainiac.be als adres gebruiken in Mail, kan dit? En welke servers moet ik dan gebruiken? Die van mijn host of toch nog van gmail?

EDIT: Ik heb Mail aan de praat gekregen met gmail-adres :smiley: Gaat lekker.
Maar ik zou toch nog graag weten of ik kan werken met een adres van mijn webhost; @ibrainiac.be ? En is het mogelijk om elke mail dat toekomt op m’n hotmailadres direct te laten doormailen naar mijn gmailadres?