Hotmail via mail

Ik weet dat hier al verschillende topic's over lopen maar daar word ik niet wijzer van. Ik heb gezorgd dat er een http account kwam, en braaf alles ingevuld. Als ik nu probeer om mail te sturen komt er een foutmelding met een link naar de website om een betaalde hotmail account te nemen. Wil dat zeggen dat mijn account (twee jaar oud) niet oud genoeg is. Naast het symbooltje van de inbox staat en driehoekje met een uitroeptekentje in. Wat te doen?

Outlook of Entourage van de Office voor Mac-suite installeren?

Ik ben hier ook een poos daarmee bezig geweest, en dat is voor jonge hotmail-accounts de enige oplossing. hoewel mijn hotmail account prima met mail werkt (mijn hotmail adres is 10 jaar oud)

Naar mijn weten heeft Hotmail deze functie uitgeschakeld! Het is daarom ook niet mogelijk om Hotmail te ontvangen met mail van Mac. Ik heb dit namelijk ook geprobeerd, maar kwam tot de conclusie dat de server van Hotmail dit niet toestaat!

heb je helemaal gelijk. Het kan alleen met de betaalde versie.

[quote:4e721e0d3b="Xenophon"]Outlook of Entourage van de Office voor Mac-suite installeren?)[/quote:4e721e0d3b]

Wat/Hoe bedoel je?

[quote:3da8cf4988="Nicktwin"]Naar mijn weten heeft Hotmail deze functie uitgeschakeld! Het is daarom ook niet mogelijk om Hotmail te ontvangen met mail van Mac. Ik heb dit namelijk ook geprobeerd, maar kwam tot de conclusie dat de server van Hotmail dit niet toestaat![/quote:3da8cf4988]

Bedoel dat je niet je nieuwe hotmail-berichten niet kan ontvangen in Mail?

[quote:191c1eb8ce="na na"][quote:191c1eb8ce="Nicktwin"]Naar mijn weten heeft Hotmail deze functie uitgeschakeld! Het is daarom ook niet mogelijk om Hotmail te ontvangen met mail van Mac. Ik heb dit namelijk ook geprobeerd, maar kwam tot de conclusie dat de server van Hotmail dit niet toestaat![/quote:191c1eb8ce]

Bedoel dat je niet je nieuwe hotmail-berichten niet kan ontvangen in Mail?[/quote:191c1eb8ce]

Volgens mijn weten is dat niet mogelijk, omdat men bij Hotmail ervoor gekozen heeft om de betalende leden meer extra’ s te kunnen bieden. Dus de complete pop3 en smtp gegevens zijn niet in te stellen in Mac Mail.

[quote:23c98b044b="laurabaakman"][quote:23c98b044b="Xenophon"]Outlook of Entourage van de Office voor Mac-suite installeren?)[/quote:23c98b044b]

Wat/Hoe bedoel je?[/quote:23c98b044b]

Mijn vriendin heeft sinds kort ook een Mac-mini, en zij gebruikt ook hotmail. Wat ik ook probeerde Hotmail via ‘Mail’ werkte niet. Maar in de Microsoft Office-suite voor de Mac (2004) zit de Mac variant van ‘Outlook’, die heet ‘Entourage’ en dat werkt wel.

1 groot nadeel: dat programma ziet er niet uit.

Ik kan met mn (gratis)hotmail-account in Mail versturen en ontvangen. Alleen jammer dat je Hotmailaccount niet up to date is zodat je eens in de zoveel tijd je mail moet verwijderen omdat je Hotmail-inbox te vol wordt, of bedoelen jullie wat anders....

Gaat alleen met [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/10842]httpmail[/url] en dan ook alleen met bepaalde accounts. Het uitroeptekentje houdt in dat er geen contact is met de mailserver. Hoe en waarom de een er wel en de ander er niet gebruik van kan maken is mij een raadsel. Maar dump je hotmail account en neem een Gmail account. Stuur maar een [url=http://forum.macosx.nl/privmsg.php?mode=post&u=7482]bericht[/url] als je een invite wilt.

Overigens is dit onderwerp idd al meerdere malen voorbij gekomen en zelfs met de gebrekkige zoekfunctie van dit forum was er nog genoeg informatie hierover te vinden.

Volgens mij heeft hotmail de nieuwe accounts afgesloten van de smtp, pop3 servers (behalve betalenden dan), maar hebben ze de oude accounts die dit al gebruikten gewoon gelaten zoals ze waren, ik gebruik ook 'httpmail' bij mail met een account van 4 jaar oud, en ik heb geen enkel probleem.

En er is geen mogelijkheid om de beperkingen van hotmail te omzeilen? Behalve 20 euro per jaar betalen?

Een Gmail account nemen. Heb je een mailbakje van 2 gig & is ook nog te gebruiken als externe harde schijf (voor linux en mac, niet voor windows) Dit bakje groeit en groeit en zit NOOIT vol volgens google. Misschien een stom antwoord op je vraag, maar ik denk dat hotmail dat soort dingen redelijk voor elkaar heeft. (al was het trucje met een grotere mailbox wel héél simpel.)

Ik heb nu ook een Gmail account maar ik heb nu het zelfde probleem, ik krijg Gmail om de een of andere reden niet geconfigureerd met mail maar daar ben ik al een topic over begonnen.

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13275&topic=1555

dat is de link die ik voor je kon vinden in de helpsectie van Gmail. Het gaat specifiek over de instellingen van Apple Mail…

Eerst dit doen:

How do I enable POP?
You can retrieve your Gmail messages with a client or device that supports POP, like Microsoft Outlook or Netscape Mail.

To enable POP in your Gmail account, please follow these steps:

1. Log in to your Gmail account.
  2. Click ‘Settings’ at the top of any Gmail page.
  3. Click ‘Forwarding and POP’ in the orange ‘Mail Settings’ box.
    Gmail POP Settings
  4. Select ‘Enable POP for all mail’ or ‘Enable POP for mail that arrives from now on.’
  5. Choose the action you’d like your Gmail messages to take after they are accessed with POP.
  6. Configure your POP client* and click ‘Save Changes.’

en dan in Mail dit doen:

E-mailclient configureren: Apple Mail

1. POP voor uw GMail-account inschakelen. (hierboven beschreven dus)
  2. Open Apple Mail.
  3. Klik op ‘Mail’ en selecteer ‘Preferences…’
  4. Open het tabblad ‘Accounts’ en klik onderaan op het plusteken (+) om een nieuwe account toe te voegen.
  5. Voer ‘pop.gmail.com’ in het veld ‘Incoming Mail Server:’ in.
  6. Voer uw Gmail-gebruikersnaam (inclusief ‘@gmail.com’) in het veld ‘User Name:’ in.
  7. Voer uw Gmail-wachtwoord in het veld ‘Password:’ in.
  8. Selecteer ‘Add Server…’ in het pop-upvenster ‘Outgoing Mail Server’ en voer ‘smtp.gmail.com’ in het veld ‘Outgoing Mail Server:’ in.
  9. Voer ‘587’ in het veld ‘Server port:’ in.
  10. Schakel het vakje naast ‘Use Secure Sockets Layer (SSL)’ in.
  11. Selecteer ‘Password’ naast ‘Authentication:’ en voer uw Gmail-gebruikersnaam (inclusief ‘@gmail.com’) en Gmail-wachtwoord in.
  12. Klik op ‘OK’.
  13. Klik op ‘Advanced’ en vink het selectievakje naast ‘Use SSL’ aan. De poort wordt gewijzigd in ‘995’.

Snap ik, dat heb ik al een keer of 10 geprobeerd.