How to cancel (bijvoorbeeld iPhoto preparing for iDvd)?

How to cancel in Panther?

Als je iets per ongeluk doet, en een of andere actie opgang brengt, dan wilde appeltje-punt nog wel eens helpen vroeger, soms ESC.

Voorbeeld: als je onder in het raam van iPhoto perongeluk op iDvd tikt, dan krijg je dat eindeloze preparing for iDvd en het slome opstarten van iDvd. De enige manier om hier een eind aan te maken is force quit.

Of weet iemand iets netters?
Ook het perongeluk opstarten in de dock van progs laat ik meestal maar gebeuren…

Over het per ongeluk opstarten van dock-items. Met muisklik ingedrukt ingedrukt houden op het icoontje, je krijgt dan venstertje om af te sluiten.

Over iPhoto heb ik zelf ook nog geen oplossing. Iemand?

Ook dan krijg je alleen de force quit optie, terwijl ik altijd denk, dat doe je als het niet anders kan. Toch?

Tsja, ik neem aan dat het hetelfde is als die Appetje-punt combinatie. Ik heb ook ettelijke malen geprobeerd foute acties te stoppen (alle iApps) en het is inderdaad vermoeiend om op je eigen fouten te wachten.

(sorry, de letter die na de x komt werkt niet meer)

Ik heb ooit ergens gelezen (Publish? MacFan?) dat Force quit helemaal geen probleem is. Het klinkt misschien eng Force Quit, erg is het niet voor zowel het systeem als voor het programma. Per ongeluk aangeklikte icoontjes in de dock kun je volgens mij alleen stoppen met force quit. Ik zou ook geen andere mogelijkheid weten. Overigens laat ik voor mijn eigen geruststelling het programma ook eerst opstarten hoor, die paar seconden… En wat maakt het uit een progje meer of minder open?

Appel - Punt (tevens een leuke woordspeling, besef ik nu :P ) werkt in mijn ervaring heel vaak en Force Quit is idd ook geen enkel probleem. Control - klik op een (al dan iet springend) icoontje in de dock geeft ook de mogelijheid van een Force - Quit. Veel sneller dan via de toetsencombinatie. Maar dat is bekend, neem ik aan?