<HOW TO> Maak een Enhaced Podcast op MAC OS 10.2.8

Dag beste Mac-ers,

Ik heb ook een podcast* en wil graag overgaan op enhaced podcast.
In de Podcast van MacOsX.nl: One More Thing adviseerden ze ChapterToolMe, maar die is voor MacOS 10.3 en hoger en ik heb een iMac G4 met MacOS 10.2.8.
Dus zoch ik wat op Google op “Make Enhaced Podcast” en “Maak een Enhaced Podcast”
Maar dat leverde niks op helaas…

Weet iemand een alternaief voor Chapter Tool Me om enhaced podcasts te maken op mijn Apple?

Met Vriendelijke Groet:
TijhofGraphics

*Mijn podcast is al te beluisteren in iTunes, mijn RSS feed heb ik al, kortom ik heb al een werkende lopende podcast alleen wilde ik dus door middel van ChapterToolMe geen AAC uploaden die uit GarageBand komt maar eerste die AAc diir ChapterToolMe slepen en dan uploaden naar mijn Blog.

Misschien zoeken op een "Enhanced" podcast ?

[quote:417dd37f78="Aaargh!"]Misschien zoeken op een "Enhanced" podcast ?[/quote:417dd37f78] Ik zal eens kijken...

Helaas.“Enhanced” Podcast - Google Zoeken Ik vindt daar wel iets moois moet ik zeggenm zoals Podcaster 1.5.5 maar die is voor MacOS 10.3.8 en higher…

Toch bedankt voor de mooite “Aaargh!”

Weet iemand een alternaief voor Chapter Tool Me om enhaced podcasts te maken op mijn Apple?
Ik heb een iMac G4 met MacOS 10.2.8

TijhofGraphics.

Ik weet dat dit geen goed antwoord op de vraag is, maar wat is er mis met OSX Panther en Tiger, heb je veel meer aan. Je moet je realiseren dat OSX 10.2.8 al een wat veroudere versie is en het programma aanbod geringer is.

Johan

TJa, wat kan ik zeggen... Ik koop bewust (nog) geen nieuwe MacOS Omdat ik er dan niet optimaal gebruik van kan maken op mijn iMac G4

Ik wacht gewoon tot de iMac Intel een half jaartje bestaat dan zijn de meeste dingen al wat beter zoals bijde iMac G5 kwam later TOCH nog de iSight enz. en denk ik rond Dec. 06 de Nieuwe iMac hier te hebben.

maar goed.

Je kunt je iLife '06 kopen. Hierin zit de nieuwe Garageband en hiermee kun je vrij gemakkelijk enhanced podcasts mee maken.

groeten Frank

Daar moet je volgens mij OS X 10.3 voor hebben.

Ja:
Mac OS X versie 10.3.9 of versie 10.4.3 of hoger; versie 10.4.4 aanbevolen
http://www.apple.com/nl/ilife/systemrequirements.html

Qua geld zou ik het er wel over hebben, want GarageBand '06 is helemaal te gek voor (Enhanced-)Podcast natuurlijk maar dan moet je in ieder geval Panther hebben of misschien zelfs 10.4.4 en ik heb een iMac G5 met 10.2.8

helaas…

Ja, dat is inderdaad jammer, alleen zoiets kun je verwachten. Maar ja, dan maar wachten op je Intel Mac hè :wink:

Maar ff ontopic, er zijn toch wel manieren op een Anhanced Podcst te maken op MacOS 10.2.8 met een iMac G4???

[quote:d6270e4bd7="Mr Macintosh"]Ik weet dat dit geen goed antwoord op de vraag is, maar wat is er mis met OSX Panther en Tiger, heb je veel meer aan. Je moet je realiseren dat OSX 10.2.8 al een wat veroudere versie is en het programma aanbod geringer is.

Johan[/quote:d6270e4bd7]
Dat ben ik met je eens, maar ik hoef geen mooi makkelijk werkend programma. Als een programma een versie 10 heeft voor Mac OS Tiger en een versie 2.0 vior Jaguar die minder kann…maakt mij niks uit. Als ik maar een plaatje met een link in het artwork venster kan zetten en mijn podcast kan indelen in hoofdtukken. Kortom een Enhanced Podcast maken in Mac Os X Jaguar.

TijhofGraphics