How to make a .gif

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier zodat ik video's kan omzetten naar .gif
Ik maak de video's en bewerk ze daarna in final cut pro. Het zijn maar filmpjes van 10 seconden dus ik denk niet dat dat het probleem is.

Ik heb al een paar verschillende sites uit geprobeerd en 1 programma gedownload op daar mee te converteren . Geen van alle werkt echt goed. Bij de meeste site's krijg ik een veel te klein plaatje. Ik wil het liefst zelf de size kunnen instellen. Het programma dat ik heb uit geprobeerd heet ''graphicConverter''. Dat is uiteindelijk wel een .gif geworden maar die beweegt verder niet.

Help me please.
Nick

In Photoshop ga je naar Bestand -> Importeren -> Videoframes naar lagen.
Nu worden alle frames dus als aparte laag aangemaakt en kun je naar hartelust je settings wijzigen

Een GIF beweegt meestal pas als je die opent in b.v. Safari.

Photoshop heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat vind mijn mac niet zo leuk als ik dan ''opslaan voor web'' klik. Uit eindelijk zegt ie dat ik te wijnig ruimte heb. Terwijl er op mijn normale schijf nog 80gb vrij staat en op mijn externe schijf nog 150gb vrij.

De meeste gif's die ik download en open via snel vertonen (selecteren + spatie) bewegen dan al.

Uitleg:
http://www.switched.com/2011/02/08/how-to-make-animated-gif-from-youtube-video/

Dat mag toch echt geen probleem opleveren.

[quote=Tomac5 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/how-to-make-a-gif#post-2505587 time=1356689597]In Photoshop ga je naar Bestand -> Importeren -> Videoframes naar lagen.

Nu worden alle frames dus als aparte laag aangemaakt en kun je naar hartelust je settings wijzigen[/quote]

Inderdaad, maar de volgende stap is ook belangrijk: Openen in Imageready en dan in het animatievenster kiezen: lagen omzetten naar filmbeelden.

ik doe het gewoon met de commandline... Gaat instant-snel.

Met ffmpeg of mencoder kan je gewoon een image sequence maken, en met imagemagick kan je een animated gif van je sequence maken.

Okay, ik ga er naar kijken en uitproberen.