HP 3210 All-In-one

hallo iedereen,

ik kocht onlangs een all-in-one toestel… HP3210
nu, ik verbond hem met mijn ibook G4, via usb

ik installeerde alle bijhorende software en alles werkt via die software: ik kan printen, scannen, kopieren…

maar!
bij systeemvoorkeuren is het toestel niet gevonden.
ik bedoel, bij afdrukken en faxen, tabblad afdrukken staat het toestel er niet.

dan probeerde ik op dat +je te klikken, maar daar reageert mijn mac gewoon niet op :frowning:

het vreemde is dus dat via de bijgeleverde software alles werkt, maar dan kan ik bijvoorbeeld in Indesign of word ofzo niets printen omdat hij gewoon geen printer vindt, of op mijn vraag om een printer toe te voegen niet reageert.

als ik in word een document wil afdrukken, kom ik in het printerdialoog en moet ik een printer selecteren, maar dat vindt hij dus niet. dan kan ik in het menuutje add printer duwen

maar zoals gezegt reageert hij er niet op…
weet iemand een oplossing?

hartelijk dank
djoene

Tegenwoordig zijn de HP drivers & software onder zowel Mac als Windows verschrikkelijk slecht! Wij zijn al jaren trouwe HP klant maar nu is het gedaan! Bij mij werkt mijn HP PSC na veel prutsen met DLL files onder Windows en met Mac OS X kan ik nog altijd niet scannen, wel printen. Verschrikkelijk! :(

Ik kan je niet helpen en ik vrees dat niemand je kan helpen … Maar ik hoop voor jou dat het probleem toch opgelost geraakt. Via de omweg naar PDF printen en daarna met Voorvertoning kan je misschien wel printen …

zou het aan mijn osx kunnen liggen?

hij reageert niet op het plusje en ook niet op add printer in een menuutje…

ik denk niet dat het aan de printer ligt :s

ik kan bijvoorbeeld als ik op een map rechtsklik en dan kies ik voor “toon info” lukt dat ook niet :frowning:

Dan is er misschien ook iets mis aan je Mac OS X ... Hoe je dat oplost weet ik niet.

als ik het programmatje printer utility systems wil opstarten, zegt hij dat het beschadigd of onvolledig is... zou het dat zijn? zoja, wat moet ik daaraan doen?

kan er soms iemand dat programmatje posten? werkend? normaal zit het bij hulpprogramma’s

Mijn vader heeft ook een 3210 gekocht en heeft ook erg veel problemen, zoals hierboven beschreven. Weet iemand of er intussen al een oplossing voor is? Hij heeft al contact gehad met de HP service desk, maar ze zijn er nog steeds niet uit, het laatste advies was om OS X eens opnieuw te installeren. Dat lijkt me nogal overdreven.