HP deskjet 4470c scanner, geen mac osx driver!

Een tijdje geleden ben ik geswitched naar Apple. Helemaal ok, alleen mijn mooie HP Scanjet 4470c scanner heeft geen drivers voor macosx. Ik heb gezocht op dit forum naar soortgelijke post en kon alleen deze nuttige post hierover vinden:

[quote:2ddfc3e391=“jj.jonker”]En vergeet een heel belangrijk punt niet! Via het OS-project is het ook mogelijk om bijv. je HP Printer en Scanner weer aan de praat te krijgen. Dankzij twee uitstekende projecten kan ik deze apparaten weer gebruiken (Scanjet 3300c en Laserjet 1100) en werkt mijn scanner echt supersnel (sneller dan ooit in Windows). Top dus![/quote:2ddfc3e391]

Ik heb HP gecontacteerd, maar deze zeggen simpelweg dat de scanner niet ondersteund wordt voor MacOSX. Nou jammer dan, maar ik zou hem toch graag aan de praat willen hebben. VueScan herkent deze scanner ook niet. Is iemand bekend met een Open Source programma / Driver voor deze scanner, zodat ik weer mijn foto’s kan digitaliseren?

Het schijnt dat je met [b:b63bf4a0bb]Gimp[/b:b63bf4a0bb] Drivers vaak nog apparaten onder Mac OSX aan de praat kan krijgen. Ik zal even Googlelen voor je. Als ik iets vind, meld ik me wel.

Zijn USB apparaten zoals printers en scanners niet altijd (bijna altijd) meteen bruikbaar onder Mac OS X? want de meeste drivers voor apparaten zijn al geinstalleerd, en anders pakt hij een alternatief?

Kun je niet de drivers van de 4670 pakken? daar zit namelijk een heel software pakket om heen die scanners ziet die aangesloten zijn.

ivan :apple:

Ik heb mijn HP 4470 dus moeten wegdoen, omdat de enige manier dat ik 'm nog aan de praat kreeg, was via het eigen hp programma onder classic. Vuescan is een erg fijn programma, maar ondersteunt geen HP USB scanners.

Ik kan niks vinden. :( Ik moet toegeven dat ik mijn HP scanner destijds ook het weggedaan (wegegeven eigenlijk) en een Canon [url=http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Scanners/Flatbed/index.asp?ComponentID=25177&SourcePageID=26009#2]Canoscan[/url] Lide 30 gekocht. USB, geen externe voeding voor de scanner en een mooi compact apparaat. Verder kostte dat ding geen drol (rond de € 80,- of zo) Ik gebruik hem in combinatie met Vuescan. Prima combinatie en veel gemakkelijker dan dat geklooi met HP. Zo ook met mijn printer. Was HP, is nu Canon.

Om die reden heb ik 1.5 jaar geleden mijn splinternieuwe HP4600 scanner op marktplaats gezet. Die besturingssoftware van HP is zo dramatisch slecht, het haalde het hele (best wel goede) ontwerp naar beneden en maakte de scanner bijna onbruikbaar. Om te beginnen monopoliseerde de driver de hele processor (klokje) gedurende het opwarmen van de lamp (onder OS9). Vreselijk. Ik heb er toen ook naar gezocht, maar HP geeft de stuurcodes van scanners niet vrij, vandaar dat VueScan geen HP ondersteunt. Ik heb toen een Epson 3200 photo gekocht. Fantastisch! Succes ermee!