HP laserjet 2600n installatie probleem - OPGELOST

Hallo allemaal,

Zit met een probleem…

Zojuist een HP laserjet 2600n aangeschaft inclusief drivers voor de mac. Echter na installatie van de drivers herkend mijn iMac de printer wel maar hij pakt niet de geinstalleerde driver.

Zijn hier oplossingen voor ? ook nieuwe driver via HP binnen gehaald maar ook zonder resultaat.

Alvast bedankt.

Groet,
Dave

Via het printerconfiguratiescherm in je map Hulpprogramma's kun je ook de optie 'Andere' kiezen en dan kun je ook HP kiezen en dan zal de driver van je type printer er wel bij staan!!

Succes

Blieper,

Bedankt, echter dit allemaal geprobeerd. Hij geeft de 2600 namelijk niet aan.

Ook de drivers van HP verwijderd en wederom geinstalleerd maar zonder resultaat.

De drivers staan wel in de library maar om een of andere reden komen ze niet naar boven bij de selectie.

Gr.
Dave

Aanvulling,

Installatie via mijn PowerBook ging als een zonnetje.

Heb de nieuwste drivers voor intel gedownload maar wederom zonder resultaat.

Iemand een idee / oplossing ?

Groet,
Dave

Misschien is het dan toch dit:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=nl&taskId=110&prodSeriesId=446153&prodTypeId=18972&objectID=c00767041

Blieper,

Bedankt voor je snelle hulp. Inderdaad dit had ik ook bij HP gezien maar in deze directory staat niets bij mij.

Getracht ook de instelling van de powerbook over te zetten maar zonder resultaat.

Kan wel printen via mijn powerbook zodra ik op mijn iMac met netwerk werk.

Het ligt dus echt aan de driver (missende) op mijn iMac…

Zeer vreemd allemaal.

gr.
Dave

Ik heb kortgeleden ook een 2600n in het netwerk gedrukt. Alles verliep op rolletjes, de cd van HP door de mac geslingerd en alles was dik voor mekaar. Geen gedonder met verkeerde drivers of ietse dergelijke. Ik maak gebruik van een eMac, dus nog met een PPC. De drivers staan keurig netjes op bijgeleverde cd.

Echt een fijn idee om er een netwerkkabel in te prikken :smiley:

Algemene tip:

Je hebt het over een Powerbook en een iMac. Is de iMac een Intel (en de powerbook nog ppc). Zijn de drivers die je van de CD installeert intel drivers?

Normaliter heb je met postscripts printers zonder toeters en bellen geen problemen met de ppc/intel, omdat de printerbeschrijving in een zogenaamd PPD bestand staat. Dit is simpel gezegd een beschrijving van de mogelijkheden van de printer en geen stuurprogramma.

Voor extra’s als tonerstand en accounting opties zijn er de zogenaamde PDE-extensies, dit zijn WEL kleine programmaatjes en gevoelig voor intel/ppc/universal.

Kijk eens rond in de map /Library/Printers/PPDs/contents/resources/en/lproj. Staat hier je driver tussen? Dan kan je deze via ‘andere’ kiezen bij het configuratiescherm voor je printer.

De PDE’s vindt je van HP bijvoorbeeld in /Library/Printers/hp/PDE/ kijk eens naar de versie van deze PDE’s en mogelijk een nieuwere driver van HP op hun website.

Sypie,

Inderdaad werkt super met netwerk verbinding !

Astra,

Bedankt, het is nu gelukt, gisteren 4u bezig geweest. Hedenochtend alle printers verwijderd in de library en opnieuw geinstalleerd en nu werkt het als een trein. Denk dat er een conflict is geweest met een andere printer bestand.

Bedankt allemaal voor de hulp !!!

Groet,
Dave