HP Laserjet 4 aan de praat

Hallo,

Ik heb een HP Laserjet 4 die direct via een hub in een netwerk hangt. Al mijn huisgenoten (met Win) hebben deze printer ingesteld als IP printer. Voordat ik upgrade naar Tiger had ik deze ook zo ingesteld maar na de update krijg ik de printer niet aan de praat.

Probleem: iedere mogelijke instelling geprobeerd. Alle print types (IPP, AppleTalk, HP Direct etc), tevens alle drivers geprobeerd (4, 4m, 4plus etc). Printer doet gewoon niets. Geen respons. Weet iemand met welke instellingen ik dit ding aan de praat kan krijgen?

Heb je Classic wel/niet geïnstalleerd? Driver van de 4L is niet beschikbaar voor OS X. Tiger installeert ook geen Classic meer, dus hier kan het probleem liggen.

Een oplossing zou zijn als een van je huisgenoten zijn printer met jou deelt.

ik heb een laserjet 4plus aan een windows pc hangen. maar hiervoor moet ik wel de drivers van het pakket 'gimp print' gebruiken.

download de drivers vanaf de CUPS homepage en dat zal wel werken dan via IP printer

[quote:59dec4463f="basiel"]download de drivers vanaf de CUPS homepage en dat zal wel werken dan via IP printer[/quote:59dec4463f]

De driver van de HP LASERJET 4 is niet op die site beschikbaar.
By the way, volgens mij is de LASERJET 4 een van de meest verkochte printers, waarom zou de driver in Tiger niet werken?

Ik heb hem nog een keer geprobeerd te installeren (op aanraden van de HP helpdesk als generic printer) en krijg de foutmelding “Network host 192.168.1.21 busy; will retry in 30 seconds…”. De printer is te pingen.