Ik heb zojuist een HP Laserjet 4 aangeschaft. Er zit geen JetDirect module in. Vraag is hoe ik het apparaat aangesloten krijg op mijn iMac. Achterop de printer zitten 2 connectoren, te weten Parallel en Serieel (geen ADB, maar zoals dat op de PC is). Nu heb ik gehoord dat ik een JetDirect module kan kopen voor zo'n printer, maar ook dat er verloopkabels zijn van Parallel naar USB. Tevens heb ik in een bericht gelezen dat iemand het doet met een Router met ingebouwde printerserver.
Mijn vraag is waar ben ik het beste mee uit, wat betaalbaar is. Mijn iMac is van de 1e generatie, ik heb dus USB en een UTP aansluiting (Geen FW).
Mijn vriendin heeft ook een oudere HP LJ4.
toen de G3 Blue/white verscheen zat zij met hetzelfde probleem.
Zij heeft eerst zitten klooien met een USB naar serial adapter, maar kreeg het niet goed werkend.
Uiteindelijk heb ik een Jetdirect kaart gekocht (met UTP ethernet) en in de Laserjet gezet.
Dit werkt goed en lekker snel ook.
Heb even op eBAy gekeken, voor 24 euro heb je er een.
hang me der niet aan op, maar volgens mij wel.
het verschil tussen de kaarten is de aansluiting, de een heeft BNC (coax) de ander UTP en sommige allebei.
En trouwens, meestal staat het er gewoon bij :
[i:b254754212]“Aangeboden: 10Mbit HP JetDirect kaart voor LaserJet Series 4 & 5.
Prijs:
€ 15,00
Beschrijving:
Te koop aangeboden een HP JetDirect Kaart voor HP LaserJet printers.
Deze kaart past in alle soorten HP LaserJet Series 4 en 5 printers.
Hij is op het netwerk aan te sluiten via 1 van de volgende poorten:
UTP - RJ-45
BNC - CoaxLocalTalk (Apple)” [/i:b254754212]
ikheb em nu maar hij wil niet echt, hoe configureer ik zo'n ding?.... ik heb een netwerkkabel (UTP) met RJ-45 connector aangesloten (geen crosslink), tussen printer en mac.