HP laserjet, airport en experia

Hoi,

ten einde raad meldt ik me op dit forum met de volgende vraag/probleem.

Vorige week heb ik een HP Laserjet P1102W gekocht. Geinstalleerd en aangesloten op de airport. Werkte als een zonnetje......tot ik maandag weer wilde printen en ik de melding in de print wachtrij kreeg: 'unable to open divice [read failure]! Contact gezocht met HP, heeft niets uitgehaald; ik moest de hp opnieuw installeren. Ook heb ik alles al gedaan wat er op de site van HP staat, update prinerdrivers etc. etc. Ik heb de printer inmiddels een keer rechtstreeks op de Imac aangesloten; werkt prima. Maar ik wil hem juist draadloos via de airport gebruiken.
Wat ik gek vind is dat de printer de eerste keer wel werkte en daarna niet meer......iemand met een oplossing???
Ik heb overigens ook een experia-box; zou dat ook een probleem kunnen zijn?

Imac: software 10.5.8
processor: 2 GHz Intel Core Duo

Thanks, Eilathan

Just a wild shot...heb je je draadloze netwerk al een keer uit en aan gezet??
En hoe heb je de printer aangesloten op de airport, via een USB kabel of echt in het draadloze netwerk "gehangen"?

Ik zal het netwerk eens uit en aanzetten...je weet maar nooit. De printer is met een echte USB kabel verbonden met de airport.

Volgens mij las ik daarnet dat je printer "gewoon" een draadloze printer is, het is dus eigenlijk helemaal niet nodig om deze via een usb kabel aan je airport te hangen..De printer kun je gewoon opnemen in je eigen draadloze netwerk...! geheid dat hij het dan een stuk beter gaat doen..

Ik heb het netwerk uit en aangezet....de printer werkte weer. Even getest; computer aan en uit en jawel het probleem duikt weer op. [img]/uploads/community/fef8f680f12eff8dc39ec4e48cc855ce91d1a66f_0.png[/img]
Dus aan en uitzetten netwerk helpt, maar slecht voor 1 keer.
Ik zal proberen de printer draadloos op te nemen in het netwerk.
Toch zou ik ook graag weten hoe dit probleem veroorzaakt wordt en wat de oplossing is......

Kleine kans dat je airport de betreffende printer niet ondersteund..de printer is ook min of meer ontworpen om lekker draadloos in je netwerk te hangen, kun je'm neerzetten waar je maar wilt..via het menu van de printer kan je'm opnemen in je eigen netwerk, via de afdruk voorkeuren kun je'm dan wel vinden en installeren op je computer..

Draadloos toevoegen lukt niet. Hoe moet ik dat aanpakken?

:) je netwerk thuis heeft een naam (SSID) en een code om hiermee te verbinden...via het menu op de printer zou je de keuze moeten hebben om een draadloos (wifi) netwerk toe te voegen. Dan krijg je een lijstje te zien waar jouw netwerk tussen zou moeten staan. Wanneer je alleen in het bos woont zie je daar waarschijnlijk dan alleen je eigen netwerk staan..
Dat netwerk selecteer je, je printer zou dan om een code of wpa of wep key moeten vragen, deze moet je invoeren, dit is de sleutel tot je netwerk. Wanneer je dat gedaan hebt zou je printer in je netwerk moeten hangen...

Mijn printer is een laserjet en heeft geen menu op de printer zelf. Inmiddels lig al uren te rotzooien en er komt geen oplossing. Ook nog geen reactie van HP.:sad:
Verder al andere drivers geprobeerd, Gutenprint etc. geen succes. Nog steeds geen printje uit de machine......:evil: