HP OfficeJet 7310 software installatie probleem iMac G5 II

De installatie van de bijgeleverde HP software gaat prima op mijn PowerBook 12" (tiger), maar de iMac G5 rev. B. geeft de volgende foutmelding.

“Het programma HP all-in-one Installer is onverwacht gestopt… et, etc.”

Geen idee waarom op de PoBo wel, maar de iMac niet…, zelfs niet na herstarten, vorige installaties verwijderen, met spotlight zoeken op hp en alles wegdoen…

iemand nog meer tips hoe dit op te lossen is?

PS. zowel de bijgeleverde software, als de nieuwste versie van de hp support site doen het niet.

HP PSC 1219 & HP ScanJet 5300C

12" PowerBook G4 Panther: geen probleem
17" iMac G5 Rev. B Tiger: hopeloos. kan wel perfect printen maar scannen gaat niet :frowning:

HP OfficeJet is aangesloten via UTP op een thuisnetwerk(je).

• Printen gaat perfect op zowel PoBo als iMac.
  • scannen (via netwerk) gaat prima op PoBo (met bijgeleverde software)
  • software installatie lukt niet op G5…

en nu.?

HP wil zeker hebben dat je een PC bij hun koopt. De software voor Mac is zo slecht :'( Ik kan het wel installeren maar niet gebruiken (crasht constant).

Maar het is toch wel erg gek dat het op een (nieuwe) powerbook gewoon te installeren is; en op een nieuwe iMac niet...

Toch maar weer een schopje.

Na diverse keren met HP gesproken te hebben is er nog steeds geen oplossing.

Ik wil / moet de officejet gebruiken om pagina’s in te scannen. Deze kunnen alleen gescand worden (via het netwerk) naar computers waarop de HP software is geinstalleerd.

Omdat de software wel geinstalleerd kan worden op een nieuwe powerbook (incl. 10.4.x), maar niet op mijn iMac G5 rev B. (incl. 10.4.x), kan ik geen pagina’s scannen naar mijn iMac.

Omdat HP geen oplossing heeft, is mijn hoop op jullie gericht…

omdat het al weer enige tijd geleden is dat ik hier iets heb geplaatst...

De software van mijn HP Officejet 7310 is niet te installeeren op mijn nieuwe iMac G5. (+/- 2 mnd)

Graag wil ik van jullie weten of ik :

• OSX opnieuw moet installeren; met de “garantie” dat het dan wel werkt;
  • pinter uit het raam moet gooien een een USB scanner moet regelen?

…?

Ik heb geen hoop meer. Ik gebruik nu een PC laptop voor te scannen :(

Na compete (her)installatie van de iMac...

alle (i)Photo’s en (i)Tunes gebackupped (?)… alle documenten, mails, en andere zooi op Externe HDD geplaatst.
OS X.4 opnieuw geinstalleerd en daarna via de originele HP install CD de “driver” en software erop gezet.

Het WERKT nu als een speer.

Via het (draadloze) netwerk kan ik vanuit de officejet scannen (direct) naar mijn PB 12" en ook naar mijn iMac 20"

Ben dus weer gelukkig!

Een herinstallatie zou dus helpen. 'k Heb daar wel niet veel zin in :(

ik hab afgelopen zaterdag een externe schijf gekocht.. alle muziek, mail, films en foto's erop geknald..

• volledige installatie
  • alle updates downen
  • installatie van HP software
  • hierna pas alles weer teruggezet

kost inderdaad enige moeite, maar dan heb je wel wat… :wink:

Mijn nieuwe harde schijf (voor in de doos van mijn gecrashte externe Maxtor OneTouch) ligt in de winkel. Nu nog gaan halen. Dan kan ik ook de procedure starten alleen heb ik niet veel zin :P