HP Photosmart 1315 TRAAG PRINTEN

Wat mij opvalt. Ik heb een HP photosmart 1315. Deze gebruik ik onder osx 10.3.8. USB printer. Hij print wel, alleen godsgruwelijk traag. Lijkt wel of ie na iedere regel even moet nadenken. Dit gebeurd vanuit alle apps. Heb de laatste driver.

Misschien iemand een oplossing voor ? Misschien is er geen oplossing voor., kan ook.
Ben al blij dat hij print. Onder 10.2 was het een RAMP.

Sluit ik hem op een windows bak aan, dan gaat het als de brandweer.

Bedankt alvast voor de reacties.

tvp

Dit probleem heb ik nou ook, ik dacht dat het aan m’n bijna lege inktpatroon lag, maar niet dus.

Heb je bij de printinstellingen aangegeven dat je 'black-only' wilt gebruiken? Bij mij hielp dat met een HP DJ930c!

Aanvankelijk printte dat ding erg traag op normale kwaliteit. Alleen draft ging snel. Op een dag printte ik een rapport op normale kwaliteit en ondertussen raakte het kleurenpatroon (deels) leeg. Het resulteerde in allemaal gelige plaatjes.

Ik kwam erachter dat HP standaard het kleurenpatroon gebruikt bij Z/W afdrukken! Sindsdien kies ik altijd black-only en gaat het printen met ca. 3 pagina’s per minuut ipv 1 pagina per 3 minuten.

My 2 cents…

Het ding print op een windows bak in kleur vele malen sneller. Hij pauzeert gewoon na iedere regel. normaal blijft de kop wel heen en weer vliegen ( bij windows). Nu stopt dat gewoon. En dan duurt het dus lang.

zal vanavond eens kijken wat er gebeurd als ik hem op alleen zwart wit zet. Kan het nu niet testen.
Heb hetzelfde met een HP 2500CM. Echt op z’n dooie akkertje… vandaag een regel, en straks een regel. en misschien daarna nog 1.

Terwijl mijn laser printers primo gaan.

doet mijn hp printer ook. das een bug waar tot nu toe nog geen oplossing voor is gevonden door apple. dus wachten op een update van panther of op tiger :cry:

Ah.. Was er al bang voor eigenlijk. Het is verder geen probleem. Uiteindelijk komt ie klaar (de printer). Wel 1 voordeel als je het a4 tje eruit haalt is de inkt al droog :mrgreen:

Nieuwe drivers op de HP site. Probleem is nu verholpen! Werkt nu als het zou moeten.