HP PSC 500

Hoi,

Is er iemand die een HP PSC 500 op zijn mac aangesloten heeft staan? Op de site van HP vind ik geen driver.

Thanx

iMakkie

Heeft de PSC niet steeds een HP all-in-one installatie ? m'n vriendin heeft een psc 1300, en die werkt met de algemene HP all-in-one installatie, die dan automatisch je printer detecteert en selecteert.

Kijk eens of je die driver niet op de site van HP vindt, maar normaal zitten er bij de PSC reeks zowel ene mac als een windows CD met de all-in-one installatie.

zoals hier dus

Niet alle HP's ondersteunen Mac OS X. Je moet daar wel mee opletten. Mijn PSC 1219 is wel compatibel met Mac OS X maar vanaf Tiger krijg ik het scanprogramma niet meer aan de praat. Dus het is niet omdat je HP zelfs OS X ondersteunt dat je het toestel daadwerkelijk kan gebruiken :cry:

Mja, natuurlijk even niet aan gedacht dat ze toen nog niet alle drivers voor mac mee uitbrachten, maar als je tiger staan hebt, detecteert die dan zelf je printer niet op USB ? bij mijn deskjetje deed hij dat toch mooi. Heb er voor m'n deskjet nooit drivers van HP zelf op gezet, gewoon naar printers en faxen gaan, and that's it.

[quote:6dc8186b83="Chasnam"]Mja, natuurlijk even niet aan gedacht dat ze toen nog niet alle drivers voor mac mee uitbrachten, maar als je tiger staan hebt, detecteert die dan zelf je printer niet op USB ? bij mijn deskjetje deed hij dat toch mooi. Heb er voor m'n deskjet nooit drivers van HP zelf op gezet, gewoon naar printers en faxen gaan, and that's it.[/quote:6dc8186b83]

Als je HP printer ondersteunt wordt voor Mac OS X (dus als HP drivers gemaakt heeft voor het toestel) dan is de kans héél groot dat je inderdaad niets moet installeren en dat Mac OS X je printer zelf herkent. Dit is ook het geval met All-in-one’s (toch bij mijn weten) maar hiermee werkt enkel de printer functionaliteit. Maar ik heb die All-in-one wel gekocht kom ook te kunnen scannen! :frowning:

Jammer dat Mac OS X nog geen wizard heeft zoals in Windows XP om te kunnen scannen zonder speciale software van de fabrikant. Met die wizard heb je niet veel mogelijkheden maar het scant tenminste! Nu moet ik altijd de PC gebruiken om te scannen :cry:

Heb je fotolader ook geprobeert deze ondersteunt namelijk ook twain scan apparaten.

[quote:893d8e0c41="osx"]Heb je fotolader ook geprobeert deze ondersteunt namelijk ook twain scan apparaten.[/quote:893d8e0c41] Bedankt voor de tip. Dit wist ik niet. Maar het lost mijn probleem niet op: [quote:893d8e0c41]Er is geen apparaat voor het vastleggen van afbeeldingen aangesloten.[/quote:893d8e0c41]

Via Apparaten > Bladeren door apparaten > zie ik bij TWAIN-apparaten: HP All-in-One Scan DS. Na selecteren (al dan niet ook Gebruik TWAIN-software aan te vinken) wordt m’n All-in-one wel gevonden maar als ik wil scannen neemt de gewone HP scan wizard alles over en dus resulteert dat in een crash.

jammer

@iMakkie, heb je al op deze [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=us&dlc=en&product=58710&docname=c00054393]pagina[/url] gesnuffelt?

Edit:
Heb op bovenstaande pag. ook naar een driver gezocht maar niets gevonden. Is het een optie om middels HP-contact te vragen of ze er nog eentje in de kast hebben liggen en je die toesturen?

@iMakkie

Je moet niet verder zoeken. De PCS 500 wordt niet ondersteunt voor Mac OS X. HP levert er geen drivers voor.