HP scanner op de mac????

Hallo allemaal,

ik moet vannacht een essay afmaken en daarvoor moet ik nu een paar plaatjes scannen met een hp scanjet 2200c. Net in mijn ibook gestopt, bij de system profiler ziet ie wel degelijk een hp scanjet 2200 c in mijn usb poort staan.

maar hoe maak ik mijn scan nu??? bij photoshop staat onder import geen twain import, bij imageready vind ie bij file > twain select ook niets??

ik zoek naar de hp precisionscan software, maar die is niet voor mac os x te downloaden (of bestaat helemaal niet??)

KAN IEMAND ME HELPEN???

Volgens HP

System requirements
Windows 98, Windows Me, or Windows 2000
Pentium (R) computer with 90 MHz processor
4x CD-ROM speed
130 MB for scanning software (310 MB for solution, including third-party software)
32 MB RAM or more
VGA monitor (16-bit color at 800 x 600)

Ik denk niet dat je hem aan de praat gaat krijgen onder OSX, maar misschien is er een wizkid die beter weet.

USB port

ik ben er ondertussen achter dat ik de photoshop plug-in moet hebben, die op de installatie cd staat... maar die heb ik dus niet meer. iemand die deze wel in huis heeft?

[quote:782696f504="herrputti"]ik ben er ondertussen achter dat ik de photoshop plug-in moet hebben, die op de installatie cd staat... maar die heb ik dus niet meer. iemand die deze wel in huis heeft?[/quote:782696f504]

Indien er ondersteuning is voor Mac OS X dan kan je alles downloaden van de HP website. Kijk eens rond (www.hp.com → support ofzo). HP levert ook scanners, printers en andere apparatuur die niet overweg kan met Mac OS X. Dus goed uitkijken als je iets koopt.

over die photoshop plug-in staat vreemd genoeg alleen hoe je m kan installeren (oftewel: kopieer het bestand 'scanjet' naar je map met photoshop plugins, dan zou ie het moeten doen.

het bestand is echter niet te downloaden van de hp.com site…

er omheen werken: met VueScan :)

op deze site http://www.twain.org/ naar downloads en voor je OS juiste versie downloaden vervolgens in bibliotheek bij frameworks map TWAIN.framework plaatsen en in bibliotheek Application Support het mapje TWAIN met daarin TWAIN Source Manager.Shlb plaatsen. Scanner aan en uit, of driver nogmaals installeren (na uninstall) en problemen waren bij mij opgelost. succes

wat is vuescan voor soort programma???

Vuescan is een scanprogramma, maar het is zo gemaakt dat het met bijna alle gangbare scanner kan werken. Zoek het even op via www.versiontracker.com

sorry zie nu dat je een scanjet probeert te bereiken, bij mij was het een andere HP-er waarvoor die TWAIN omleidimg nodig was nog steeds: succes

klik maar [url=http://www.hamrick.com/vsm.html]hier[/url] :)

ik heb dat twain ding nu gedownload? moet dat onder tiger nog steeds geinstalleerd worden? ik krijg mijn hp scanjet 3300c niet aan de praat :(