html-mail en Service pack 2

Is hier bekend of een html-email gestuurd met Maxbulkmailer problemen geeft met Micro$oft SP2 geïnstalleerd op de pc van de ontvanger?

SP2 van welk win-OS? Betaalt die bulkmailer ook de overschreden datalimiet bij budget abonnementen? Of de telefoontikken van die arme donders die met een 56k moeten pompen?

Niet zo dramatisch! 8)

Ik weet heus wel naar welke doelgroep ik dit soort mails stuur!
En niet elke html-mail is 2mb :roll:

En:
Ik weet niet exact wat de consequenties zijn met die Win-update maar het maakt me niet uit welke versie, als het maar werkt…

Volgens mij staat in outlook na installatie van SP2 de optie dat een html mail bestanden mag downloaden van de server van de verzenden op uit!

Dat zou dus betekenen dat je ze bij moet voegen !?

Bijvoegen moet je dus echt *niet* doen. Dan worden emails niet alleen onztettend groot, maar je server die loopt ook een partij mail weg te zetten dan, beetje onndoig al met al.

Gebruik in HTML mail gewoon zoveel mogelijk kleuren etc. Een logotje bijvoegen kan geen kwaad, maar ga geen rits aan gifjes meesturen, want dan zit vrijwel iedere budget mailbox gelijk vol.

[quote:2fb9fac020="iAM"]Volgens mij staat in outlook na installatie van SP2 de optie dat een html mail bestanden mag downloaden van de server van de verzenden op uit!

Dat zou dus betekenen dat je ze bij moet voegen !?[/quote:2fb9fac020]

Waarschijnlijk moet de gebruiker dit dan zelf aanvinken… maar 90% van de gebruikers van Windows gaan niet rommelen in instellingen van software. Als het werkt dan werkt het.

Bijvoegen is geen optie. Mails worden te zwaar en zullen ook tegengehouden worden bij grote bedrijven etc.

[quote:ad2dd7baa4="meneer de koekepeer"]Bijvoegen moet je dus echt *niet* doen. Dan worden emails niet alleen onztettend groot, maar je server die loopt ook een partij mail weg te zetten dan, beetje onndoig al met al.

Gebruik in HTML mail gewoon zoveel mogelijk kleuren etc. Een logotje bijvoegen kan geen kwaad, maar ga geen rits aan gifjes meesturen, want dan zit vrijwel iedere budget mailbox gelijk vol.[/quote:ad2dd7baa4]

Ik bedoel ook geen mailtjes van 1 mb, maar een logo’tje kan.

Even voor de duidelijkheid, wat is precies het probleem van SP2 met bilkmailer. Komen ze niet aan, of worden ze niet goed weergegeven.?

Nee, er is nu geen probleem maar ik wil er 'zeker' van zijn dat als ik straks mijn mailing eruit stuur dat ik niet in de SP2-val trap! Vorig jaar had ik geen problemen maar toen was Service Pack 2 er nog niet.

Wellicht heeft iemand er ervaring mee…

Wat zowiezo handig is, is om een link in je mail op te nemen naar een online versie van jouw mailing. Mocht iemand HTML uit hebben staan, dan kunnen ze altijd nog de url Copy pasten. Dan kan in ieder geval iedereen jouw boodschap lezen.

Heb je geen pc met win XP staan waarop je het kunt testen?

Ja, die link heb ik inderdaad... Alleen als ze het op de pc niet goed ontvangen is het bericht helemaal leeg...

En: Nee, ik heb geen pc en dat wil ik zo houden ook 8) :lol: :stuck_out_tongue:

[quote:89e4a966ea="Ward"]Ja, die link heb ik inderdaad... Alleen als ze het op de pc niet goed ontvangen is het bericht helemaal leeg...

En: Nee, ik heb geen pc en dat wil ik zo houden ook 8) :lol: :P[/quote:89e4a966ea]

Hahaha, nee dat snap ik. Maar als je iets maakt en 90% daarvan in windoos gebruiker, dan is het handig om te zien wat zij zien. Ik heb zelf een "oude Pentium 3 600 mhz staan om zulk soort ellende te voorkomen.

En heb je daar ook SP2 opgezet?

ja

Ik kan in Bulkmailer ook een combinatie van tekst/html sturen maar ik heb geen idee hoe dat zit... Het is toch het 1 of het ander??

[quote:d973aab1d7="Ward"]Ik kan in Bulkmailer ook een combinatie van tekst/html sturen maar ik heb geen idee hoe dat zit... Het is toch het 1 of het ander??[/quote:d973aab1d7]

Nou nee, een e-mail kan meerdere ‘mime-parts’ bevatten. Dit houdt in de praktijk in dat veel e-mail programma’s naast een mooi opgemaakte e-mail (in html of rtf formaat) ook een ‘plaintext’ versie wordt aangemaakt en mee wordt verzonden.

Afhankelijk van de ontvangende e-mail client wordt ofwel de ‘mooie’ versie getoond, ofwel de text versie. Vaak heb je dan wel de optie om deze andere ‘parts’ alsnog te bekijken (Mail.app > Weergave > Bericht > Alternatief). Ik neem aan dat Bulkmailer je dus ook in staat stelt dit te doen als je voor tekst/html kiest. Succes.

Is dat de reden dat als je met Mail een html-email doorstuurt naar iemand anders, het de plain versie doorstuurt ipv de html-versie?

Ik denk het niet, het zal eerder komen doordat Mail alleen maar HTML e-mails kan weergeven. Zo gauw als je ze gaat bewerken (of doorsturen dus), zet hij ze om naar rtf als ik het goed heb.