html-mail gezien als virus door Athome

Eindelijk ben ik in het bezit van Tiger en kan ik nu ook eens spelen en proeven aan dat html-mail gedoe. Dus gelijk maar ens de proef op de som en wat gebeurt er:

Mijn geadresseerde krijgt van Athome de volgende melding:
Waarschuwing: Er zijn een of meer virussen uit dit bericht verwijderd:
msg-19609-8.html

Meer informatie over …bla bla

Ik had gewoon een internetpagina via appeltje-i verzonden. Dan denk je dus in eerste instantie aan een voutje op die pagina en probeert het dus ook eens met de site van Athome zelf… helaas, zelfde reactie…

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Zijn de spamfilters van Athome anti-apple of anti-html-mail? Of is het html versturen via mail toch nog ‘buggy’…?

[quote:4b046233ae="Mattheus"]Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Zijn de spamfilters van Athome anti-apple of anti-html-mail? Of is het html versturen via mail toch nog 'buggy'..?[/quote:4b046233ae] Geen van alle: de virusfilters van AtHome zijn anti-script:

De filters die de inhoud controleren hebben dit gevonden:
MailScanner: Gevaarlijke Script tag in HTMl bericht gevonden

Dus zodra je een html-bestand met een Script-tag naar een .home adres verzendt (doet er niet toe welke), krijg je met deze kwestie te maken,

Virusscanners hebben vaak een regelmogelijkheid mbt het veiligheidsniveau. Hoe hoger dit niveau hoe zenuwachtiger het virusfilter. Ik heb eens een word documenten moeten zippen zodat deze door het filter bij een colega kon komen. Weer andere virusscanners gaan over hun nek wanneer je een URL adres in je mailtje zendt. Althans, wanneer je slechts en niet meer dan dit URL zendt.

Het ligt dus niet aan jouw maii, het ligt aan de “virusscanner”

Kortom, het wordt tijd voor

1. aanpassen “beveiligingsniveau” naar minder zenuwachtig
  2. Aanschaf van een echt antivirus programma ipv een speelgoed virusscanner.
  3. Een echte Computer kopen met een echt besturingssysteem ipv speelgoed.

Slik...

Hoe kan ik zien wanneer ik een html-bestand met een script-tag verstuur?

Een ander fenomeen:
Ik heb ook een ander mail-adres (Dus niet bij athome) ook daar krijg ik diezelfde melding van athome. Op zich waarschijnlijk wel logisch gezien het feit dat al mijn internetverkeer via de dradenberg van athome verloopt. Is er een manier om dat toch te omzeilen?

[quote:4daec15555="Pjotr"]Kortom, het wordt tijd voor 1. aanpassen "beveiligingsniveau" naar minder zenuwachtig 2. Aanschaf van een echt antivirus programma ipv een speelgoed virusscanner. 3. Een echte Computer kopen met een echt besturingssysteem ipv speelgoed.[/quote:4daec15555] Leuke suggestie. Maar de filtering gebeurt door AtHome!

[quote:bef9968306="Mattheus"]Hoe kan ik zien wanneer ik een html-bestand met een script-tag verstuur?

Een ander fenomeen:
Ik heb ook een ander mail-adres (Dus niet bij athome) ook daar krijg ik diezelfde melding van athome. Op zich waarschijnlijk wel logisch gezien het feit dat al mijn internetverkeer via de dradenberg van athome verloopt. Is er een manier om dat toch te omzeilen?[/quote:bef9968306]

Die Script-tag kun je zichtbaar maken door, als je het betreffende mailtje geopend hebt, onder Weergave->Bericht voor de optie Bronversie te kiezen.

Je kunt het denk ik alleen omzeilen door het betreffende bestand te zippen of als pdf te versturen. Maar eerlijk gezegd doe je er nog verstandiger aan om helemaal geen html-bestanden als mailtjes te gaan rondstrooien.

Uhm dat weegave bronversie van bericht werkt bij mij dus niet.

Inmiddels heb ik al wel gevonden dat ik een ‘eenvoudige’ webpagina zonder problemen langs de ‘zenuwachtige’ virusscanners van athome kan loodsen…

[quote:1f50ccc3cd="Mattheus"]Uhm dat weegave bronversie van bericht werkt bij mij dus niet.[/quote:1f50ccc3cd] Wat werkt er niet aan dan? Anyway, je kunt ook gewoon de betreffende webpagina in Safari openen en daar onder Weergave voor Toon Bronversie kiezen. En als dat ook niet werkt, zul je je Mac moeten nakijken. :wink:

Bij mij blijft de weergave bronversie maagdelijk grijs......

Aan de andere kant, als mail via athome niet overweg kan met script-tags (Wat dat ook maar moge zijn) heeft het voor mij ook totaal geen zin om dergelijke mailtjes te versturen. En eerlijk gezegd vrees ik dat ik met mijn bescheiden wijsheid voorlopig nog even niet in staat zal zijn om dergelijke scriptjes uit een html-mail te slopen…

(Ennuh, m’n Mac nakijken… ik kijk er alle dagen naar… :wink: )

de enige manier om bij athome een html mail te versturen is dus zonder scripts dus ook geen css opmaak! je moet dus met tabellen en werken oude opmaak structuren gebruiken en dan de pagina uploaden en daarna [command] + i en versturen. wat je nog wel kan proberen is via een gratis mail adres, gmail, yahoo etc en dan knippen en plakken als je [command]+i gedaan hebt met mail.