HTML mail in mail - Broncode bewerken...

Hi,

weet iemand hoe je een mailtje met het programma mail kan bewerken in de broncode?
Zoeken in help levert me op dat ik het betreffende mailtje met een teext editor moet openen die de rtf tekens niet interpreteerd. Oke… prima, dat kan… maar waar kan ik het betreffende mailtje vinden?

Ik heb in mijn usr>library>mail gekeken en kwam niet verder dan de postbus, maar niet het mailtje zelf…

Bij outlook express op mijn pc kan ik een optie aangeven dat ik de broncode wil zien en kan die dan vervolgens ook bewerken. Is er ook zo'n optie voor mail?

Ik ben benieuwd!

Onder het menu "weergave" zit onder "toon" "bronversie" of je kunt gewoon appeltje option/alt U indrukken

J-W

hoi Jan-Willem,

onder bericht kom ik die "toon" inderdaad tegen… Maar dan is het RTF tekst, kom ik nu tot de ontdekking… Geen HTML… Opmaakt veranderen is dus wat andere koek, daarnaast als ik een nnieuw bericht maak kan ik switchen tussen die twee weergaven, maar er verandert niets!

?
Ik heb er verder geen ervaring mee (RTF)…

Ik snap het probleem niet helemaal. Ik weet niet precies waarom je niet met RTF uit de voeten kunt. Je kunt toch de opmaak (lettergroote, type, vet) aanpassen. Voordeel van RTF is wel dat elke PC en Mac het kan lezen. HTML kan in de huidige Mail versie niet. Misschien in de nieuwe onder 10.2.2. Komt binnenkort uit. Zie andere post over bijlagen en Appledouble.

Hi,

dank voor de reactie… Ik vond het ideaal (hoewel niet waterdicht) om sommige html pagina's als email te versturen…

that's why

O ja, nog even dit: Als ik een écht opgemaakt briefje met briefhoofd e.d. wil versturen, dan voeg ik een Word document met precies de gewenste opmaak mee. Dan weet ik tenminste ZEKER dat het gelezen wordt zoals ik dat bedoeld heb. En een gelezen html pagina verstuur ik altijd als link. Dat scheelt met versturen en ontvangen. Niet alle ontvangers hebben een breedband verbinding. Die zitten maar te wachten op iets dat ze wellicht niet écht interesseert.