HTML nieuwsbrieven doorsturen in Mail?

Als ik een HTML nieuwsbrief toekrijg, en ik wil die doorsturen naar iemand anders, vervalt de HTML code in Mail. Maar kennissen met PC kunnen dat wel. Misschien lukt het zelfs op Entourage, maar die heb ik niet dus ik kan het niet testen.

Maar is er een mogelijkheid om dat met Mail ook te doen?

Ja volgens mij 're-direct' Entourage html mailtjes wel goed en ongeschonden door. (forwarden werkt meestal niet). Maar 'doorsturen als origineel' in Mail werkt inderdaad niet! Jammer! Het blijft toch weer behelpen met die iApps op die manier. :?

Weet iemand hoe je trouwens zelf een html (nieuwsbrief) mailtje kan maken? Als ik een Golive document mail… dan stuurt hij het ook als attachment. En niet in het mailtje zelf… Misshien dan maar een PDF mailen? Omdat die wel mooi ‘ge-previewt’ wordt in het Mail bericht… Of 1 groot JPG bestand… maar ja dat lijkt me allemaal zo amateuristisch. Ik wil gewoon een html (nieuwsbrief) mailtje kunnen maken!

Ik heb zelf een interface gemaakt in flash met een php script dat de variabelen vauit flash ophaalt en er HTML code van maakt. Om het dan weer te versturen naar 1 persoon, of naar een database met e-mail adressen. Zo heb je zelf alles onder controle.

dat gaat boven mijn pet helaas. PHP met variabelen in Flash... (maar misschien komt er een dag dat ik het wel begrijp)

maargoed… begrijp ik het goed dat jij html mailtjes aanmaakt met Flash? (dus eigenlijk helemaal geen html).

Dan heb ik nog steeds de vraag of en vooral hoe ik html (nieuwsbrief)mailtjes kan maken in GoLive (of een ander programma).

Ik gebruik flash, omdat ik het goed ken, omdat het kneedbaar is en omdat de admin op onze site in flash gemaakt is.

Ik denk dat je gewoon een brief moet opmaken en HTML (GoLive of Dreamweaver). En die opmaak code copy-pasten in Entourage of in outlook. Maar ik weet niet of dat werkt.

Ergens las ik dat dit op het Windows platform in combinatie met Frontpage werkt ja... Maar dat lukt mij in ieder geval niet in combinatie met Apple mail. Outlook en Entourage moet ik nog proberen.

Maar in middels heb ik in het juiste forum (webontwikkeling) al wat meer antwoorden en oplossingen op mijn vraag gelezen. Opvallend trouwens dat je er blijkbaar toch aparte software voor nodig hebt.

groetjes!

Ja, dat vond ik ook zo vreemd. Ik heb sowieso de indruk dat Apple Mail alleen maar HTML e-mails kan renderen. HTML versturen gaat elke keer fout. Vandaar dat ik de hard way gekozen heb. Hoe minder Microsoft op m'n mac, hoe beter.

Succes!

Misschien mosterd na de maaltijd? Maar heb ik me afgelopen dagen ook redelijk suf gezocht naar het hoe in html verzenden van nieuwsbrieven. Via Entourage werkt t in ieder geval niet.

Ben tot nu toe op de volgende oplossing gekomen:

Maak de nieuwsbrief in GoLive.
Kopieer de source naar een webmailprogramma waarin je kunt aangeven dat je als html wilt verzenden. Dit kan bijvoorbeeld wel bij webmail van chello, niet bij euronet en hotmail… (eh betekent ook wel dat je daar een mailadres moet hebben…)
En zie daar! het werkt!
Vergeet niet gebruikte beelden op een ftp server te plaatsen en ook in Golive die bron aan te geven!
(kostte mij nog even, maar misschien is dit een overbodige opmerking voor jou?)

ik ga ook nog maar even in webontwikkeling snuffelen…