html versturen in mail

het zal wel erg makkelijk zijn maar toch weet ik niet hoe het moet ik wil in mail een html page versturen maar dan moet de ontvanger niet source maar het design zien maar als ik in dreamweaver een keurige html pagina heb gemaakt zonder plaatjes en met css voor de text mouseovers en ik kopier de source en plak die in mail krijg ik platte text te zien en niet mijn design. Hoe los ik et op? bvd

Ja goede vraag. In het verleden is deze ook vaak genoeg geplaatst, maar ik heb nog niet een goed antwoord kunnen vinden. Vaak gingen de topcis al snel 'off topic'.

Is er een simpel OSX progje dat een DW pagina omzet naar een email? Of desnoods een geuploade webpagina in een email kan verwerken?

Goede vraag en ik zou het ook graag willen, maar volgens mij is Mail hier nog niet klaar voor...

DW = Dreamweaver; ik begin een beetje afkortingsziek te worden :cry:

Is het voor een nieuwsbrief of voor het sturen van een internetpagina??

Voor nieuwsbrieven en bulkmailingen moet je een apart programma’tje gebruiken:

(goed) MaxBulkmail

of het bijna het zelfde maar minder overzichtelijke: sMailing

nee het is gewoon een internetpagina waarvan ik de code in m'n handtekening wil verwerken zodat ik alleen wat text hoef te veranderen voor een mooie lay-out

Als ik me niet vergis stuur je een pagina als html code en zorg je er voor dat plaatjes etcetera ergens op een server staan. Bij openen van zo'n html-bericht in Mail worden de plaatje gedownload net zoals Apple-news e.d.

[code:1:30cd915bf1]Dat moet je niet willen...

HTML-mail is zoveel meer data dat een txtmailtje, als je dan ook nog eens plaatjes gaat versturen dan ben je gebruiks- en netwerkonvriendelijk bezig.

Er zijn ook van die leuke programma’s die op je PC hele animaties op je scherm toveren. WEG ERMEE!

/" | Dying is to be avoided because
/ ASCII RIBBON CAMPAIGN | it can ruin your whole career
X against HTML MAIL |
/ and POSTINGS | - Bob Hope[/code:1:30cd915bf1]

Apple Mail is hier gewoon nog niet klaar voor.

Wat je zou kunnen proberen (maar de vraag is of je dat wel wilt), is de mailfunctie van Netscape Communicator… Daarmee kun je wel HTML-mails versturen…

[quote:09c7f6eb60="boelie"]Als ik me niet vergis stuur je een pagina als html code en zorg je er voor dat plaatjes etcetera ergens op een server staan. Bij openen van zo'n html-bericht in Mail worden de plaatje gedownload net zoals Apple-news e.d.[/quote:09c7f6eb60]

Ik zie de voordelen van externe plaatjes, maar omdat daar misbruik van gemaakt kan worden, beschouwen veel filters deze mail eerder als ‘spam’. Sommige gebruikers weigeren zelfs bestanden met externe links.

Ik doe het zelf ook nog, maar heb mijn twijfels over deze methode.

(het is mogelijk dat de sender bijhoudt wie de plaatjes ziet en dus weet welke e-mail adressen geldig zijn en gelezen worden; spammen maar!)

Er bestaat een programma intellimerge (effie zoeken op 't net) dat hiervoor zorgt. je maakt 'n html-pagina, die kan je dan eventueel personaliseren en dan stuur je die door. De foto's zet je ergens op 't net (zoals bij een gewone html-pag). Is gratis tot 12 adressen en anders moet je betalen. Werkt echt wel goed. heb het al geprobeerd.

marco

Wat doet dit programma nou eigenlijk?

[quote:5dd4429a82=“marcogoole”]je maakt 'n html-pagina, die kan je dan eventueel personaliseren en dan stuur je die door.[/quote:5dd4429a82]

Dit kan toch ook met bbedit (lite bij voorkeur, als je op geld wilt letten), mail en een beetje webspace?

[quote:9b6301b86d="boelie"]Wat doet dit programma nou eigenlijk?

[quote:9b6301b86d=“marcogoole”]je maakt 'n html-pagina, die kan je dan eventueel personaliseren en dan stuur je die door.[/quote:9b6301b86d]

Dit kan toch ook met bbedit (lite bij voorkeur, als je op geld wilt letten), mail en een beetje webspace?[/quote:9b6301b86d]

Nee, mail kan geen html code opstellen.