Hub kaduuk? Gebeurt dat vaker?

Hallo, Ik heb nu zo'n anderhalf jaar een "SWEEX USB 2.0 HUB 4 POORTS", dus met eigen voeding, aan mijn iMac TFT hangen. Toen ik van vakantie terug kwam, bleek dat mijn imagetank geen verbinding kreeg met de Mac. De kaartlezer (op een andere poort, knipperde. Toen ik gisteravond eens probeerde de optische muis (kijken of die het gewoon doet) op een van die poorten aan te sluiten, kreeg ik notabene een Kernel Panic! Voordat de Mac de geest gaf, knipperde de muis. Ik ga die hub dus vervangen. Maar vreemd genoeg doet ten minste een poort het nog wel. Ik begrijp niet hoe een hub plotseling ermee kan ophouden. Zeker niet als er overspanningsbeveiliging is ingebouwd en de hub meestal werkeloos is aangesloten. Wel opvallend trouwens dat de hub altijd handwarm werd. Kan iemand mij zeggen of dit vaker gebeurt? Ik heb altijd gedacht dat een hub ongeveer het eeuwige leven had.

Nee hoor, het eeuwige leven hebben dat soort schakelkastjes niet. Bij mij is een tijdje geleden een switch overleden, zonder aanwijsbare oorzaak. Hoop ellende heb je door alle bijverschijnselen en de zoektocht voor je er achter bent. Dus, zoals het hoort in onze weggooi maatschappij, gewoon het oude ding in de container en een nieuwe aanschaffen

Hou er rekening mee dat Sweex niet echt de Mercedes onder de computeraccessoires is. Weet niet hoe vaak ik heb gehoord dat routertjes van dat merk 'vreemd begonnen te ruiken'. Heb er zelf twee van Sitecom, en daar heb ik ook niet het grootste vetrouwen in, maar ze werken nog steeds na twee jaar. Kijk eens naar de 'betere' merken met langere garantie, als Belkin, Targus, Kensington.

daarom.. als het kapot is weggooien, niet over nadenken en een nieuwe kopen. Spullen gaan kapot ;) even kijken of er nog garantie op zit, anders de prullenbak in :) voor 3 kwartjes heb je een nieuwe ;) Bij de aldi lagen ze een tijdje terug voor 8 euro meen ik (usb 2)

[quote:f578097309="passenger"]Hou er rekening mee dat Sweex niet echt de Mercedes onder de computeraccessoires is. Weet niet hoe vaak ik heb gehoord dat routertjes van dat merk 'vreemd begonnen te ruiken'. Heb er zelf twee van Sitecom, en daar heb ik ook niet het grootste vetrouwen in, maar ze werken nog steeds na twee jaar. Kijk eens naar de 'betere' merken met langere garantie, als Belkin, Targus, Kensington.[/quote:f578097309] Ik heb een Sitecom USB 2.0 hub aangeschaft. Er zit 10 jaar garantie op. En dat gaf toch wel de doorslag. Zal ik maar zeggen. Beter in elk geval dan slechts 1 jaar garantie (!) die voor die Sweex gegeven werd. Inderdaad na 1,5 jaar gaf de Sweex de geest. :x En Mac OS wordt op de verpakking van de Sitecom vermeld. Dat is ook wat waard. Sommige merken zijn blijkbaar zelfs te beroerd om de Mac te vermelden op het doosje. Dan zal de kwaliteit van de inhoud ook niet best zijn.

:finderoud:
Zo, dat is ook weer gezegd. 8)