huh? haha wel grappig!

is dit nieuw in tiger? of is het een programma wat ik ooit geinstalleerd heb maar nooit gebruikt? als ik in een programma als mail of texteditor een paar letters typ, en dan op esc druk, dan krijg ik een woordenlijst met woorden die met die letters beginnen! ik vind het wel erg handig! maar waar komt dat ineens vandaan? nooit iets over gelezen ofzo!

Heb het net geprobeerd. Gaaf! Nooit eerder gezien.

volgens mij is dit een nieuwe functie in Tiger :)

niet nieuw... sinds panther

een goede hint, ik wist deze ook niet

Bij mij is het de toetsencombinatie Alt-Esc

Versie - OSX 10.3.9.

[quote:7ab34e1445="Kattukaz"]Bij mij is het de toetsencombinatie Alt-Esc

Versie - OSX 10.3.9.[/quote:7ab34e1445]

aaah… alt-esc bij 10.3.9 inderdaad

raar dat ze er nooit iets van gezegd hebben?! (tenminste, ik heb er nooit iets over gehoord..) ik bedoel, t' is best handig!

ik zie net dat esc alleen werkt in mail en teksteditor, en in internet paginas kan je alt esc gebruiken!

Bij mij werkt het ook. Alleen zie ik helemaal het nut er niet van in. Tenzij je echt niet weet wat je wilt gaan schrijven en voor de kat z'n kont wat woorden aan elkaar wilt breien tot een onsamenhangend verhaal. Iets voor dadaisten!

Cool!!!!!

Bedankt!

[quote:b004570695="addyboy"][quote:b004570695="Kattukaz"]Bij mij is het de toetsencombinatie Alt-Esc

Versie - OSX 10.3.9.[/quote:b004570695]

aaah… alt-esc bij 10.3.9 inderdaad[/quote:b004570695]
alt-asc , 10.3.7 … idd…

maar kende ik al ^-^

Door al die enthousiaste kreten word ik nou wel nieuwsgierig naar wat mij bij deze grote vondst is ontgaan. Wie wil mij dan eens , aan de hand van een duidelijk voorbeeld, uitleggen wanneer je deze voorziening kunt gaan gebruiken.

bij mij werkt ie wel in teksteditor maar niet in mail.

Ik denk dat je hem kan gebruiken als soort van tekstcorrector ofzo.

maar ik denk niet dat ik er ooit gebruik van zal maken.

maar wel grappig extraatje

alt-esc bij tiger 10.4.1 s

[quote:c6c98686b3="sedikit"]Door al die enthousiaste kreten word ik nou wel nieuwsgierig naar wat mij bij deze grote vondst is ontgaan. Wie wil mij dan eens , aan de hand van een duidelijk voorbeeld, uitleggen wanneer je deze voorziening kunt gaan gebruiken.[/quote:c6c98686b3] Misschien als je de juiste spelling van een woord niet weet?

ik ben af en toe een beetje woordblind :P dit kan dan handig zijn i.p.v. eerst maar proberen en dan de spellingscontrole laten helpen, maar wel alleen met woorden die ik echt moeilijk vind :)

[quote:b06affb2cd="sedikit"]Door al die enthousiaste kreten word ik nou wel nieuwsgierig naar wat mij bij deze grote vondst is ontgaan. Wie wil mij dan eens , aan de hand van een duidelijk voorbeeld, uitleggen wanneer je deze voorziening kunt gaan gebruiken.[/quote:b06affb2cd]

Dan kan je dus opzoeken of het mugge- of muggenzifter is.

Suzanne en Kip,

Sorry hoor, ik vind geen een van jullie gebruiksmogelijkheden bruikbaar. Bij Suzanne heb je deze optie niet nodig, want deze voorziening presenteert alleen maar mogelijke woorden die ook zo beginnen als je ingetypte woord.Voor de spellingscontrole zijn er al genoeg en betere voorzieningen. En de mogelijkheid die Kip noemt werkt volgens mij ook niet. Je woordblindheid blijft toch hetzelfde, ook al roept deze optie steeds weer nieuwe woorden op.
Ik ben eerlijk gezegd bang dat mijn vraag om met een goed bruikbaar voorbeeld te komen, onbeantwoord zal blijven, en derhalve kreten als “cool” en “goede hint” e.d.niets zeggen.

Kruiswoordraadsels en (s)cryptogrammen misschien?

naja mischien was woordblindheid niet het goede woord, het is meer dyslectici, gewoon even snel opzoeken hoe je het woordt schrijft, de eesrte paar letters lukt vaak prima, maar als het ch,g,d,t, moet gaan worden wordt het lastiger.

Mischien dat het voor jou niet handig is, maar in de tijd dat ik het weet (sinds mijn vorige post), heb ik het al een aantal keer gebruikt voor een tekst die ik aan het schrijven was voor school. ik ben er dus zeker blij mee, anders zou ik het achteraf met de spellingscontrole moeten doen…en dus vaak snel een ander woord kies…