Huidig e-mailadres instellen op een nieuw account (Telenet)

Hallo,

Ik ben net verhuisd en in ons vorig huis hadden we net zoals hier telenet.

Mijn telenet-account (en dus mijn e-mailadres) worden binnenkort afgesloten. Nu moet ik dus mijn email op het oude account verwijderen en aan het nieuwe toevoegen.

Maar hoe doe ik dit het veiligst? Gewoon bij het vorig account e-mailadres wissen en bij het nieuwe account toevoegen?
Ga ik dan nog mijn oude mails in het programma ‘mail’ hebben staan?

Alvast bedankt!

Ik snap het niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Als je verhuist, dan sluit je dus je oude Telenetaansluiting af en je activeert een nieuwe (eigenlijk doet Telenet dat). Je account op de oude aansluiting is dan toch sowieso foetsie en dus ook je e-mailadres. In je nieuwe thuis maak je op je nieuwe aansluiting een nieuwe e-mailaccount. Als je nog mails wil bewaren van je vorige verblijfplaats zou ik ze even naar een Hotmail-adres posten en dan daar later weer ophalen. Zie ik het fout?

Ik ben verhuisd naar vrienden van me, waar al telenet is aangesloten. Vandaar :D

Volgens mij is je e-mailaccount rechtstreeks vebonden aan je Telenetaccount. D.w.z. dat je je eigen e-mailadres alleen maar kunt gebruiken op je eigen aansluiting. Op het Telenetaccount van je vrienden zal jij dus een nieuwe e-mailaccount moeten aanmaken (als die ruimte er nog is want het aantal e-mailaccounts is beperkt), zodat je je eigen mails kan ophalen/verzenden. Je vorig e-mailadres is volgens mij niet meer bruikbaar (omdat dat dus op en ander Telenetaccount zit).

Je mailtjes even naar een lokale "postbus" verplaatsen, voor je het oude account verwijdert.