Huidige prijs voor een tweedehands G5

Mijn vader heeft interesse om een G5 te kopen voor zijn hobby-fotografie. Gezien ik niet een ervaren prijskenner ben voor tweedehandsmachines, vroeg ik mij af of jullie mij tips/advies kunnen geven. De machine is van een lokale copyshop in rotterdam, en het gaat om een :

G5, 1.6 GHZ (single processor)
200 GB HD, 1.5GB Ram
Mightymouse + Toetsenbord

Wat zou dit ± mogen kosten? (Ik heb begrepen dat de copyshop zelf de 2e eigenaar is).

Rond de 1000+ euro

Kijk eens op tweedehandsmac.nl voor vergelijkingsmateriaal

Zeker geen 1000,- meer hoor. Die 1.6 Ghz Powermac is een van de eerste generaties, en de nieuwere én snellere iMac G5's worden al voor dezelfde prijs verkocht.

Ik zie die Powermacs die jij omschrijft voor ongeveer 700-850 weggaan,
afhankelijk van de videokaart e.d.

Mvg,
Joram

Die machine moet hij dus niet meer kopen. Beter een iMac G5 20" met 2.1 GHz voor hetzelfde geld.

en zeker de 1,6 ghz is niet echt een snelheidsmonster te noemen, kun je beter uitkijken naar een g4 dual 1,25 vol met ram.

't is wel een beetje appels en peren vergelijken, een desktop G5 en een Imac. Of liever, 't is goldstars en renetten vergelijken :)

eeeuh een iMac is ook een desktop maar dit terzijde. Sluit me aan bij Turb. Voor dit geld kan je beter een nieuwe iMac kopen. Alles in 1x, betere specs en nieuw. Hoef je de komende tijd niets meer aan hardware te kopen. Let op: hoef, mag altijd wel... :P G4 is passé. Als je nou om de laaste G5 ging zou je nog meer kunnen discussiëren maar dat gaat het niet om dus ik zeg nieuwe iMac 20".

completely off topic: dit brengt mijn totaal aantal posts op 1000 :stuck_out_tongue: .

@ macmickey2: u know what i mean.

Leuk hoor een Imac, maar je moet je wel afvragen of je 't Imac scherm voor jouw photoshop werk goed genoeg vind, en of je tevreden bent met de (beperkte) aansluit en upgrade mogelijkheden.

De prijzen op tweedehandsmac.nl zijn een beetje opgeblazen. Kijk eens bij onze oosterburen voor een realistischer prijsoverzicht: http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6731

[quote:8bdef6c711="nillio"]@ macmickey2: u know what i mean.

Leuk hoor een Imac, maar je moet je wel afvragen of je 't Imac scherm voor jouw photoshop werk goed genoeg vind, en of je tevreden bent met de (beperkte) aansluit en upgrade mogelijkheden.[/quote:8bdef6c711]

Als je direkt naar Apple belt om te bestellen, kun je ook direkt je gewenste kaart laten plaatsen. Maar als je hogere eisen stelt, kost dat natuurlijk ook meer.

hmmm.... een copyshop heeft deze machine dus 2de hands gekocht, en deze verkopen ze weer. Dat vind ik vreemd. Waarom doen ze em weg?

Als het voor iemand is die er privé mee aan de slag zal gaan, is een iMac G5 zeker een aanrader: laten we eerlijk zijn: de standaard videokaart (64Mb of 128Mb) zal zeker volstaan. Bij een te kleine HDD koop je zo een externe (of vervangt de interne). En 2Gb Ram is voor de meeste personen meer dan genoeg :smiley:

Mm.. Hobby fotografie! is een crt scherm dan niet beter?

[b:db2643b902]hobby[/b:db2643b902] fotografie. Ik denk dat tft prima mee te werken is ;)

Ik verkoop een paar G5 1.6 GHz. voor 750 euro per stuk, is niet veel, maar ik moet ze gewoon kwijt. De Duitse prijs van 920 euro is volgens mij wel overdreven.