Hulp - ADSL installatie

Probeer nu reeds meerdere uren tevergeefs ADSL te installeren. Wat ik ook doe steeds blijft lampje dan DSL flikkeren, verwijzend naar geen ADSL syncronisatie volgens handleiding.

Wat probeer ik : ADSL abonnement Belgacom - ADSL modem Speedtouch 536 - verbonden op WAN Airport extreme (oud wit paddestoel model) - draadloos netwerk met iMac G5, iBook G4 & iMac Intel (alle op Leopard).

De informatie die ik meekreeg was hopeloos summier (in feite enkel user name & wachtwoord). Ik dacht Airport te configuren via het airport hulpprogramma voor PPP connectie. Hij aanvaardt dit doch blijft dan zoeken naar PPPhost…
Directe connectie via iBook blift eveneens hopeloos mislukken.

Ondertussen is de instelling van mijn inbelverbinding ook gewijizgd, resultaat. Ik kan nergens meer op het internet, tenzij via het netwerk van een gebuur (zucht).

Zo dicht mogelijk waar telefoon je huis binnenkomt (is/ra punt). In telefoonkabel treed heel snel storing op!

waarom ppp connectie?? ik heb ook adsl en ik heb niets van ppp opstaan! op deze website staat hoe je die adsl modem instelt.

http://www.speedtouchdsl.com/pdf/Manuals/R531/ST536_InstallSetup_nl.pdf

hopelijk ben je hier wat meer mee

Heb je wel een splitter geïnstalleerd? Wanneer de synchronisatie niet lukt ligt dit enkel aan de lijn. Zelfs zonder dat je ingebeld bent, moet de synchronisatie in orde zijn.