Hulp bij Airport aansluiting

Ik heb 3 G4's via ethernet aan een Vigor router hangen. Nu wil mijn vrouw met haar ibook overal in huis kunnen werken. Ik heb een airport base station gekocht en dat aan de ethernet hub gehangen(GEEN crosskabel) via de ethernet LAN aansluiting. onder het airport symbool in de menubalk heb ik een netwerk (met nieuwe naam) geselecteerd, maar vervolgens vraagt hij om een wachtwoord. Als ik "public" intype gebeurt er niets. Onder netwerk bij de prefs geeft hij aan dat ethernet actief is. Dat klopt: ik kan internetten. Airport is ingeschakeld, maar is niet verbonden met het netwerk, zo luidt de mededeling. Kan iemand mij a.u.b. duidelijk uitleggen hoe ik ik dat iBook onder airport "aan de praat" krijg"

Sluit de airport aan de modem aan en dan een ethernetkabel naar de uplink van de router. een goede uitleg verder vind je [url=http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/airport/index.html]HIER[/url]

Ik heb ook een Vigor en een AirPort Extreme.

Gewoon de 4e vrije poort aan de AirPort hangen en het draaid direct.
Geen enkel probleem gehad.
(De uplink heb ik naar een andere router)

Uitleg? Ik heb de ehternet kabel tussen de router en Airport Extreme an gesloten.
Mijn powerbook geopend en die vond de Airport (Apple Network 818d7b)
Daarna werkte het. Geen enkele instelling gedaan
(alles staat standaard op dhcp meen ik, de AirPort’s)

Ik (wij?) gaan er wel vanuit dat de iBook ook over een AirPort (extreme) kaart beschikt?

Ik had bij mij thuis al een draadloos netwerk, en toen ik mijn iBook voor het eerst aanzette, en MAC OS X installeerde, kwam na een tijd "Het internet", ik klikte op "airport", hij zag een mijn netwerk en na enkele vraagjes zat ik op internet. Als je hulp nodig hebt voor het instellen van uw iBook, bij hulpprogramma's in de map programma's staan er 2 hulp bestanden voor het instellen van uw airport. Gewoon, alle twee eens afgaan, en het zou moeten gaan.

als je op jouw manier een netwerk benaderd wordt er altijd om een wachtwoord gevraagd. heb je de airport via de airport configuratie en airporthulpprogramma uit de map hulpprogramma's geinstalleerd? indien nee dan met die programmas aan de slag. indien ja airport resetten en opnieuw en dan de naam en het wachtwoord opschrijven.

succes ermee.

daan.