Hulp gevraagd bij trage internetverbinding

Ik heb Fast ADSL en ik zou dus een maximale snelheid moeten kunnen halen van 155 kb/s. Onder OS 9 is dit ook inderdaad het geval (constante snelheid van 155 kb/s). Ik kan dit testen met een file op de server van mijn internetprovider. Onder OS X haal ik echter een maximale snelheid van slechts 55 kb/s! Ik heb reeds de zogenaamde " broadband optimizer" geinstalleerd, maar ook dit helpt niet.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

wat voor configuratie heb je... dus wat voor mac, modem, etc.. alles wat meer duidelijkheid kan geven.

Ik gebruik een iMac Flatpanel 800mhz, een airportcard, een D-link wireless router (614+), een Alcatel Speedtouch ethernet modem, OS 10.2.6. Zoals gezegd haal ik hiermee met OS 9.2 dus wel de maximale snelheid.

Ok, lijkt mij dat het niet aan de modem of de router kan liggen, moet dus wel eem 10.2.6 probleem zijn. airport kan het ook niet zijn, want die snelheid ligt veel hoger dan welke internet verbinding dan ook.. 11 Mbits/s. Heb je al geprobeerd bedraad via de router op internet te gaan. Zo niet, probeer dat eens. heb je onder OSX je firewall geqactiveerd?

Bedraad geeft hetzelfde resultaat. Overigens haal ik op m'n laptop ook wireless en bedraad wel de maximum snelheid. Vreemd he? :? De firewall in OSX staat standaard toch niet aan?

Kijk eens of je netwerklampje ook flink knippert wanneer je zelf absoluut niks doet. Misschien heb je wel Spyware/Warez op je machine staan die door middel van een IRC bot verspreid worden... Ben je ook veel schijfruimte kwijt?

Net gecontroleerd, lampje knippert niet als ik niets doe. Ik heb trouwens vanmiddag m'n harde schijf geformatteerd en OSX opnieuw geinstalleerd. Spyware lijkt me daarom onwaarschijnlijk, of niet? Ik ben geen schijfruimte kwijt. Ik stel de de snelheid overigens vast met de downloadmanager van IE.

Nee als je net een clean install hebt gedaan is het zeker geen geh4x0rd3 machine. Probeer eens op een andere manier die file te downloaden. Door middel van een andere browser/ftp client. Misschien dat het aan IE ligt.