Hulp gevraagd - Zwart scherm bij MacBook alu (niet Pro)

Beste,

Ik zit met een groot probleem. Ik ben in bezit van een 2 maanden oude Macbook. Gisteren heb ik zonder enkel probleem gewerkt en daarna de klep dicht gedaan. Toen ik vanmorgen met mijn werk verder wilde gaan, bleef het scherm zwart. Het systeem werkt wel gewoon (volumeknop geeft wel geluid).

Ik heb natuurlijk eerst gegoogled en de supportsite van Apple gelezen. Ik heb heb de geijkte opstart en reset procedures gevolgd, maar zonder enkel resultaat. Nu ben ik wel bekend met het feit dat er een issue is met de Nvidia kaarten van de MacBook Pro, maar ik heb een MacBook van de vorige generatie (wel aluminium, maar geen Pro) dus een andere Nvidia kaart.

Ik vrees dat ik er nu mee terug moet naar de winkel, maar wellicht is iemand bekend met het probleem en is dit eenvoudig zelf op te lossen?

Verder nog een domme vraag, maar hoe kan ik nu mijn bestanden veilig stellen. We hebben hier nog een witte MacBook liggen maar die “ziet” de andere MacBook niet in het draadloze netwerk. Ik denk dat ik Back To My Mac had moeten activiren). Is het mogelijk om op een andere manier toegang te krijgen tot mijn kapotte MacBook.

Groeten,
Gerald

Naar de winkel, bestanden veilig stellen gaat nu eigenlijk niet meer (behalve door schijf eruit, maar dan kunnen ze 'm niet testen).

[quote:6e38f71e9b="gruiter"]Is het mogelijk om op een andere manier toegang te krijgen tot mijn kapotte MacBook. [/quote:6e38f71e9b]

Yep.dmv target mode

En als je timemachine hebt ingesteld dan zou op je Timemachine schijf ook gewoon een complete backup moeten staan van je systeem.

@Merkava: target mode werkt niet op een Macbook alu. Edit: Gruiter, als je bereid ben om naar de regio Utrecht te komen kan ik de schijf voor je clonen en de originele schijf wissen. PM me maar als je dat wilt. Maar Time Machine is ook een goede oplossing.

Dank voor de reacties. Ik ga er morgen mee naar de winkel. Ik zal eerst nog even proberen om er een externe monitor op aan te sluiten. Kijken of dat werkt ....

Goed plan! Maybe you're smarter than the rest of us. :)

Staat de helderheid van het scherm niet gewoon te laag? Waardoor je niets ziet?

[quote:c760344b75="Matterhorn"]Staat de helderheid van het scherm niet gewoon te laag? Waardoor je niets ziet?[/quote:c760344b75] Was het maar waar :wink: Nee, ook met de externe monitor heb ik geen succes!

Ik ga er verder ook niet aan prutsen. Gewoon terug brengen; 'k heb niet voor niets garantie toch?