Hulp gezocht Parallels import van XP machine

Ik wil een bestaande XP machine virtualiseren via Paralells Transporter Agent. Iedere keer wanneer ik dit probeer krijg ik foutmeldingen dat de hdd fouten heeft. Nadat ik in XP de fouten heb hersteld en er geen fouten meer worden aangegeven start ik het proces weer op. Wederom dezelfde foutmeldingen. Heeft iemand advies om dit klusje te klaren? Of wil tegen een vergoeding dit realiseren, betreft de omgeving Zutphen.

Achtergrond: Op deze machine draait een softwarepakket waar de gebruiker dagelijks mee werkt maar niet meer is te upgraden. Nieuwe inrichting op een verse XP image werkt niet omdat de licentie dan niet actief kan worden gemaakt. De enige logische mogelijkheid om op een nieuwe machine door te gaan is via een virtualisatie. Producent/leverancier van het pakket bestaat niet meer.

Om welk softwarepakket gaat het?

Windesign, tekenprogramma voor keukens.

De firma is overgenomen door Simar.

https://simar.nl/3d-design/simar-design/

Klopt, helaas konden zij geen nieuwe licentie key afgeven voor zijn bestaande oude versie. De gebruiker moet upgraden, helaas is degene die dit programma gebruikt is een kleine zelfstandige en een beste digibeet. De nieuwe versies van dit programma zijn voor hem zo ingewikkeld en niet efficient in zijn workflow dat dit de allerlaatste optie is. Voorkeur is daarom met zijn oude pakket in een VM verder te werken.