Hulp met Flash....!!

Ik wordt toch helemaal f*** gek van Flash....rrrr Ik heb een kleine animatie ('n geboortekaartje) die ik wil versturen naar verschillende email adressen (zowel win als mac) Nu heb ik het geprobeerd om de .swf file als attachment.....maar op een of andere manier op verschillende win. comp. moeilijk te openen... Ik heb ook al geprobeerd als Quicktime mov. maar dan ben ik m'n loop kwijt en begint 'ie al met muziek spelen op het moment at je je mail opent...

Wat ik ook wel 'ns zie is dat je mensen doorstuurt naar een url waar je je swf. kan neerzetten, maar dan moet je wel 'n ‘server’ hebben, toch!!! en die heb ik niet, of krijg je er een bij mac. die je kan gebruiken???

Sorrie hóór… maar ik kan wel ontwerpen maar technisch ben ik nog 'n echte nitwit!!!

als quicktiem .mov video? of gewoon quicktime? desnoods kan je dr nog een .exe van maken voor de windows gebruikers.

[quote:debdf88875="MauZ"]als quicktiem .mov video? of gewoon quicktime? desnoods kan je dr nog een .exe van maken voor de windows gebruikers.[/quote:debdf88875]

Yep…kan…maar probleempje dus met quicktime, want dan ben ik me loop in de muziek kwijt… oftewel dan heeft 'ie 'n begin en 'n eind… hoe maak ik er nou 'n .exe van zet ik er dan gewoon .exe achter ofzo???

Super k*t ik heb het weer geprobeerd d.m.v. Qtime mov. maar dan als je het mailtje opent begint meteen de muziek en het hele filmpje zelf doet het niet... is er misschien een mogelijkheid dat je het zo kan instaleren dat je het filmpje zelf eerst aanzet... of ligt dat aan de 'eigen mailinstellingen' van de gebruiker?????

als je een film wilt maken moet je alles scene tijdlijn zetten, loopende movieclips werken dan niet, om dan een film te maken pakt hij dan frames uit de scene. je kan wel quicktime opslaan (niet de quicktime video), dat het nog werkt als een swf maar dan in quicktime.

Zet je filmpje ergens online, en mail lekker een linkje.

Kan je een .swf niet gewoon in een browser openen? Zelfs op windhoos. Dan moet echter wel een Flashplugin geinstalleerd zijn maar das meestal wel het geval...

Als je de nieuwe iLife06 hebt zit daar ook iWeb bij en daar kun je volgens mij filmpjes opzetten. Dan zie je de URL waarop je kunt klikken om de iWeb pagina te bekijken, dus volgens mij moet dat lukken. Anders via .mac via Hompage en dan in het linkervenster > File Sharing kiezen. Ook dat wordt weer gepubliceerd op .mac, eventueel zelfs met een wachtwoord.

[quote:2ff726e526="Esmeralda de la Vega"].. hoe maak ik er nou 'n .exe van zet ik er dan gewoon .exe achter ofzo???[/quote:2ff726e526]

je kan in flash exporteren als .exe (instellen bij publish settings). ik heb hier geen ervaring mee. probleem is dat je dan 2 bestanden nodig hebt voor 2 platforms.

je kan ook bij je mail de instructie toevoegen dat als het openen niet gaat dat ze het swf bestand op een open (explorer) browser te slepen ( open with: explorer/je browswer).

dat werkt bijna altijd, aangezien bijna iedereen de flashplayer plugin voor hun browser heeft.

exe's doorsturen naar mensen via email is nu net niet zo'n goed idee.. waarom toch :?

Omdat elk zinvol emailprogramma geen exe bijlages zal toelaten.

o ja, dat vergeet ik steeds.

[quote:3333b0e718="Rudi Mentair"]

je kan ook bij je mail de instructie toevoegen dat als het openen niet gaat dat ze het swf bestand op een open (explorer) browser te slepen ( open with: explorer/je browswer).

dat werkt bijna altijd, aangezien bijna iedereen de flashplayer plugin voor hun browser heeft.[/quote:3333b0e718]

als je dit doet, is het wal handig een soort paspartoe te maken alsje een filmpje maakt met bepaalde vehoudingen en bijvoorbijeeld als je een strakke kader wilt.

Oke hij is tebekijken op http://www3.hku.nl/~brigitt0/ Dit is inderdaad toch wel de beste oplossing thanks...

je kan "publishen" en dan krijg je een "kaart.html" en dan kan je hem in dreamweaver nog wat verfraaien en centreren en dan upload je ergens je "kaart.swf" en "kaart.html" en dan kan je de url zo doorlinken, en als je wil kan je er een simpel .tk tje van maken... als je problemen hebt met hosten kan ik hem wel voor je hosten :)

Hé zijn we terug jongens ... we waren even uit de lucht he.... wat was er nu aan de hand?????

Thanks cacaodealer!!!. Maar ik denk dat ik er even genoeg van heb… ik heb 'em nu gewoon zo doorgestuurd (zie bovenaan v url…is nog van de akademie) en de mensen moeten dan zelf nog 'n keer klikken. Ik denk dat Macbjorn gelijk had en dat ik ooit maar 'ns een cursus HTML moet nemen ofzo… het blijft nu zo’n abracadaetc.
Toch bedank en misschien kom ik nog wel 'ns terug op dat aanbod van je… Mijn portofolio moet nog ooit is online komen…kuzz

haha ke dan, als je iets wil hosten kan je altijd pm'n :) ik heb er ook me eigen portfolio opstaan er staat amper nog iets op maar het moest voor school, hier issie btw (boordevol met fouten nog :oops: [url]http://www.bambelera.nl/jport/index[/url]

Gaaf, nu alleen nog je eigen werk aanvullen want dat ziet er heel goed uit ...dus daar willen we meer van zien!!!! Hup Hup jointje opsteken en aan de slag....

ja haha, ik zal het ff doen maar ik blow niet 8)