hulp met remote desktop (microsoft) OPGELOST

hoi

ik heb een vraagje: ik wil met mijn mac graag een windows-pc overnemen via microsoft remote desktop. Ik heb het progje van microsoft gedownload en geinstalleerd op de mac.
De PC (windows Xp -professional) is zo ingesteld dat ik de ‘mogelijkheid tot verbinding van buitenaf’ aan heb staan.

Ik typ de naam vd pc in , of probeer verbinding te maken via het ipadres (dit lees ik af van mijn router), maar in beide gevallen krijg ik dus geen verbinding.
Ik begrijp er niets van want op mijn werk (met een andere mac en pc) lukt het dus al sinds lange tijd.

Heeft iemand een tip wat ik fout kan doen?

alvast bedankt

rogier

heb je een gebruikersnaam en een paswoord op de pc ingesteld. vanaf maandag zal ik het ook gebruiken, en dat moest ik al zeker op de pc op het werk instellen.

[quote:d176ac2ac7="rpschade"] Heeft iemand een tip wat ik fout kan doen?[/quote:d176ac2ac7] Je zou koffie over je toetsenbord heen kunnen gooien!

Maar zonder dollen, dit kan meerdere oorzaken hebben. Hoe connect je naar je PC? Staat die PC in je eigen netwerk, cq hangen ze beide aan dezelfde router/switch? Of is het een PC buiten je netwerk aan een andere router? (Via internet, dan zul je eerst poorten in die andere router moeten forwarden.)

Je zou ook nog eens kunnen proberen ook te connecten op het portnummer. (Ik kan zelf ook niet connecten naar “nietzman-server” in mijn netwerk, maar wel naar “nietzman-server:3389” Probeer die 3389 er eens achter. :P.

Verder kan het nog zijn dat een firewall van XP (Gebruik je SP2?) roet in het eten gooit. Ook is het zo dat XP uit zichzelf niet echt multikernel met Terminal Services kan werken, daar is een server-OS meer voor geschikt, maar je kunt ook nog deze patch installeren om het multikernel deel weer tot leven te wekken, mocht je het nodig hebben.

Weet je zeker dat het het goede vinkje is, er is nl ook een vinkje met hulp van buiten of zoiets en die is het niet. En idd heb je een gebruikersnaam en een wachtwoord ingesteld? Zo ja, heb je die gebruiker ook toestemming gegeven om verbinding te maken met die pc?

Eerste gok:

Heb je de firewall op je XP machine ingesteld om RDC toe te staan?
Je kan namelijk wel RDV toestaan op die machine, maar als de firewaal het niet goed vind dat je verbinding legt, dan loop je spaak.

Hoe kom ik hier bij?

corporate installaties van XP hebben meestal de firewall uitgeschakeld door toedoen van een policy op de domain controller. Je eigen machientje thuis niet, want je hebt daar geen domain controler en programma’s die gebruikt maken van verscheidene netwerkpoorten.

Edit: Sodeju, iedereen tegelijkertijd hetzelfde idee. :slight_smile:

Hier bij mij thuis heb ik een windows XP machine permanent aan staan en die benader ik ook via remotedesktop. (Ja ja, Windows XP is rete stabiel als je het installeert en vervolgens niks er op doet behalve een Tomcat server en een Apache James mail server er op zet.)

hee jongens

bedankt!

het instellen van een duidelijke gebruikersnaam en wachtwoord zorgde dat het lukte

binnen 30 min zoveel reacties!

macosx.nl rules!

[quote:666ef53804="rpschade"]hee jongens

bedankt!

het instellen van een duidelijke gebruikersnaam en wachtwoord zorgde dat het lukte

binnen 30 min zoveel reacties!

macosx.nl rules![/quote:666ef53804]

Dus door mijn toedoen :wink:

Graag gedaan