Hulp nodig: alle nieuwe mail komt binnen in spam folder

Op tiger had ik een spamfilter van intego, deze zorgt in leopard voor allerlei vervelende problemen (alle post komt in de spam map terecht). Nu heb ik dingen gedaan die ik niet had moeten doen (o.a. dingen weg gegooid met de gedachte 'oh dat kan ik wel weer terugzetten') wat er nu voor gezorgd heeft dat mijn berichten van de afgelopen paar dagen niet in mail staan. Ik ontvang mail van m'n gmail account en een exchange account, dus de mailtjes zijn niet weg, ze staan gewoon niet in mail. Daarnaast is nogsteeds het spam probleem niet opgelost... het is namelijk vrij irritant om alles in je spam folder te ontvangen.

Nu wil ik graag gewoon helemaal opnieuw beginnen. Geen geklooi met een niet werkende spam filter, geen geklooi met ontbrekende berichten. Ik wil gewoon alles nieuw, en dan m’n twee accounts configureren en alle berichten ophalen.

Of ik wil gewoon dat mail werkt naar behoren…

Kan iemand mij vertellen wat ik hiervoor moet doen (wat er allemaal weggehaald moet worden en wat juist niet)?

Zover als ik weet het programma en in [i:c274de0ef1][home] / Library / Mail / Bundles[/i:c274de0ef1] de plugin.

Zit er op de CD of bij de installer geen uninstaller?
Vaak maken installers ook een install.log aan. Maar de plek is telkens een raadsel, die zal je dus even moeten zoeken.

[quote:e6e19f5ebc="Night"]Zover als ik weet het programma en in [i:e6e19f5ebc][home] / Library / Mail / Bundles[/i:e6e19f5ebc] de plugin.

Zit er op de CD of bij de installer geen uninstaller?
Vaak maken installers ook een install.log aan. Maar de plek is telkens een raadsel, die zal je dus even moeten zoeken.[/quote:e6e19f5ebc]

nee, dit werkt niet, ik heb alles wat met die spamfilter te maken heeft weggegooid (alles dat ik kon vinden). Maar nogsteeds kleurt hij alle inkomende berichten paars (wat er gebeurde met spam dus, ook al heb ik die regel ook al gedelete) en alles komt binnen in de spam folder.

plaatje voor de duidelijkheid:

[img:e6e19f5ebc]http://www.maj.com/gallery/ThaBart/Desk/mailprobleem.png[/img:e6e19f5ebc]

in die spam folder dus, die hoort daar toch niet? of probeer ik nu een standaard functie van apple mail te bestrijden…

nieuwe berichten komen daar in binnen, waardoor ik dus in het dock icoon niet zie of ik nieuwe mail heb of niet.