Hulp nodig: Display preferences zijn niet meer benaderbaar

Hallo iedereen, Sinds vanmorgen (ik schat in al wel eerder) zijn mijn display preferences niet meer te benaderen... Ik kan in de preferences wel op het icoontje klikken, maar dan blijft er bovenin staan, "Loading Displays...". Ik heb wel pas allerlei updates geïnstalleerd. Waaronder een "ATI Display" driver. En natuurlijk de meest recente security update... Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Als altijd: Geef op welk systeem, welke Mac, wlke videokaart. Pas dan kun je een enigszins passend antwoord krijgen.

Als je een standaard mac hebt zijn extra drivers voor je kaart niet (nooit!) nodig omdat deze volledig door het systeem ondersteund worden.

Sorry sorry... Vergeten... :? Heb een Powermac G5 1,8 (Geen dual), 1,5 Gb ram, met een Ati Radeon 9800 Pro (niet de BTO versie, maar dus los gekocht). Ik heb nu OS 10.3.3. En de "drivers" die ik bedoel, zijn ook niet echt drivers, het heet "ATI Displays", en is meer om bepaalde opties van de videokaart aan, dan wel uit te zetten (of bijv zaken als PAL/NTSC switchen).

Hier een plaatje van de preferences.... Of eerder, de "niet" preferences

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=1302

Ps. Hoe krijg ik het plaatje direct hier in een post?

Door de url tussen img-tags te zetten: [code:1:02fe5ec67d][img]http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=1302[/img][/code:1:02fe5ec67d]

Verder zit het er leeg uit… Ik heb geen idee.

Je zou eens kunnen kijken of je prefpane er nog is: System>Library>PreferencePanes
(dus niet in je Library, maar je systemLibrary!)

Er bestaat een hullprogrammaatje, diablotin, waarmee je prefpanes aan en uit kunt zetten. Zo kun je ook die van ATI uitzetten.

Bedankt! Dat ga ik eens proberen.

Overigens had ik die img tags ook gebruikt, maar als ik dan een voorbeeld wilde zien, kreeg ik een vraagtekentje voor m’n neus…

Nou... Geen idee wat het zijn kan. Ik kan gewoon mijn display preferences niet benaderen... Ik heb zelfs de displays.prefpane (ofzo) vervangen door een andere (van een mac waar het wel gewoon werkt) en nog doet hij het niet... Very strange.

Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt en daarmee inlogt heb je dan wel alles weer??

Anders zou ik proberen alles wat van ATI is er uit te knikkeren. Zoek dan op zichtbaar en onzichtbaar .

Heb het geprobeerd, met een andere gebruiker inloggen, maar dat helpt niet. Er is dus iets anders mis. Hoe kan ik zien wat van ATI is en wat niet? Voordat ik iets weggooi, wil ik het liever zeker weten. Oh trouwens, bijkomend probleem, als ik een spelletje start die een andere resolutie heeft dan waar m'n beeldscherm op dat moment op staat (in dit geval 1280x1024), wordt het hele beeld groen....

Heb je de kaart er na installatie van Os x.3.3. ingezet? Elders op het forum heerste er ook een probleem met een display waarbij een clean install de oplossing was voor de juiste herkenning van de juiste kaart...

Probeer anders eerst de x.3.3 updater nog een keer te draaien.