Hulp nodig met javascipt (nav menu)

Hoi!

Ik heb een beetje hulp nodig en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb mn website, www.espressogids.nl met een javascript voorzien voor de navigatie, maar nou heb ik daar wat vage (voor mij vage) probleempjes mee.

Probleem 1. Ik heb op 3 van de 5 nav menu’s een uitklap menu maar die klapt op de verkeerde plek uit!
Dus hij komt klapt niet uit op de juiste plek :S

Probleem 2: De nav balk krijg ik niet op de juiste plek.
Want hij staat een soort van vast, als je namelijk je venster verschuift kan je hem wel op de juiste plek krijgen, maar hij gaat niet automatisch naar het midden toe, dus hij verspringt naar de ruimte die je op je beeld hebt, bijv. op 1600 resolutie staat hij 7 cm naar links toen en op 1280 staat hij wel bijna op de juiste plek.

Ik heb de complete script als rtf op mn server staan
http://www.espressogids.nl/script.rtf

Als iemand mij kan zeggen waar ik fout ben gegaan of zo super aardig (slijm slijm) wil zijn om het te verhelpen zou ik dat heel erg op prijs stellen!

Ik werk met Freeway btw

Alvast bedankt!

Het probleem waar jij tegen aan loopt is een probleem dat wysiwyg editors zelf maken. Menu's e.d. worden veel te ingewikkeld gemaakt door middel van javascript etc., terwijl javascript niet nodig is. kijk eens op: http://www.alistapart.com/d/hybrid/hybrid-3.html

wow, dit ziet er ook erg fraai uit!

Maar kan ik dit zo in freeway plakken met de html code?
Ik heb totaal geen ervaring met css helaas of is dat ook niet nodig?
Want ik kan wel met gemak de html code wijzigen, qua links enzo

iig al erg bedankt!

Ik zou zeggen, maak een ongeordende lijst (<ul><li>) en duik in de html. voeg de benodigde classes toe en edit de stylesheet zoals je wilt. Ik raad je wel aan om langzamerhand kennis op te doen van CSS en waar je kunt het wysiwyg gebeuren te escapen en de html met de hand te editten.

ps, ik heb Freeway nog nooit goed bekeken, dus zou echt niet weten of er een “makkelijke” manier in freeway is. Wel neem ik aan dat je classes kunt toevoegen en CSS kunt stylen in Freeway. Dit is overigens ook het enige wat nodig is.