Hulp Nodig.. Opmaak Curriculum Vitae in Microsoft Word 2004?

Ik wil graag een Curriculum Vitae aanmaken en daarbij wil ik de pagina indelen in een linkerhelft en een rechterhelft, waarbij je in de linkerhelft krijgt: Naam Adres Woonplaats enz, enz....

en in de rechterhelft krijgt (de invulling van wat in he linkerrijtje gevraagd wordt:
C…
Kalverstraat 108
Amsterdam
enz, enz…

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en mij kunnen helpen…
Alvast hartelijk dank
groetjes

Meest eenvoudig: een tabel met twee kolommen maken en daar je gegevens in plaatsen.

[quote:ebd4dc2ab8="patrick68"]Meest eenvoudig: een tabel met twee kolommen maken en daar je gegevens in plaatsen.[/quote:ebd4dc2ab8]

hoe maak je zo een onzichtbare Tabel?..

Als je de randen geen dikte en kleur meegeeft zie je met afdrukken er niets van.

[quote:c957f8ec7e="patrick68"]Als je de randen geen dikte en kleur meegeeft zie je met afdrukken er niets van.[/quote:c957f8ec7e]

ik ga em namelijk online digitaal opsturen, en niet afdrukken…

In Word opmaken bijvoorbeeld mbv tabellen en daarna als een PDF exporteren. Dan ziet niemand de tabellen nog terug!

Onder afdrukken versta ik ook exporteren als PDF (zit niet voor niets onder het afdrukscherm) :D

Kan iemand me misschien de stappen vertellen die ik moet maken in het Menu, ik ben nou eenmaal een n00b op het gebied van Word... en ik heb namelijk de engelstalige versie van Word... 1) Hoe tabel invoegen ? 2) Hoe tabel onzichtbaar maken ? 3) Hoe naar pdf exporteren ?

Ik ben zeer dankbaar als iemand me deze stappen kan vertellen, extra info is altijd welkom…

1) Menu: Table/insert table. Geef aan hoeveel kolommen en rijen. 2) Alles selecteren en via menu Format/borders and shading geef je aan dat er geen border moet zijn. 3) Menu File/print klink onderaan op het knopje pdf en sla op als pdf.

Voila

en gewoon tabs gebruiken?

[quote:1ec1d20ad1="mackerjack"]en gewoon tabs gebruiken?[/quote:1ec1d20ad1]

Yep, simpel he’

Je kunt ook kolommen maken in word. :wink: [img:888f87990f]http://img501.imageshack.us/img501/9113/naamloos3yj.png[/img:888f87990f]

[quote:272dc61195="iMakkie"]1) Menu: Table/insert table. Geef aan hoeveel kolommen en rijen. 2) Alles selecteren en via menu Format/borders and shading geef je aan dat er geen border moet zijn. 3) Menu File/print klink onderaan op het knopje pdf en sla op als pdf.

Voila[/quote:272dc61195]

thanx iMakkie en iedereen die op deze topic gereageerd heeft, hartelijk dank jongens…
ik ga gelijk aan de slag… :wink:

weet iemand of je het aantal rijen ook op een later moment kan uitbreiden: ik weet namelijk wel dat ik 2 kolommen moet hebben, maar nog niet op hoeveel rijen ik ga uitkomen…??

Lang leve Pages.

[quote:c9ef0eaf52="gijsraggers"]Lang leve Pages.[/quote:c9ef0eaf52]

I dont trust Pages, je zou zomaar een vanuit Pages geconverteerde CV.doc sturen naar een werkgever en dan blijkt later dat diegene je CV niet kan bekijken/printen vanaf zijn Windows PC…
:o

Opgeslagen als pdf zou ik daar niet zo bang voor zijn.

Dubbelpost :x

[quote:072e96477b="TurkishDelight"] weet iemand of je het aantal rijen ook op een later moment kan uitbreiden: ik weet namelijk wel dat ik 2 kolommen moet hebben, maar nog niet op hoeveel rijen ik ga uitkomen..??[/quote:072e96477b] Ik zal het proberen (ik zit nu weer achter een PC) Het handigste gaat dat met het knoppenmenu "Tabel". Je krijgt die knoppenbalk door in menu: View>>Toolbars. En dan Tabels and borders aanklikken. Je ziet nu in die knoppenbalk een serie invoeg- en verwijder-knoppen, voor zowel rijen als kolommen. Nu een kwestie van in de tabel gaan staan en op een van die knoppen klikken. Door de knoppen aan te wijzen blijkt wel wat ze doen. Ik zou trouwens aanraden om niet te weinig rijen te gebruiken, want anders krijg je al gauw hoogteverschillen tussen de linker en rechter kolom. Tabs gaan van cel naar cel. Als je per cel een afstandtab wilt moet je contol+tab geven. Dus naar de volgende cel: tab Een tab in een cel: contr.+tab. De tabelranden kan je voor het afdrukken uitzetten, maar je kan die randen op het scherm ook zichtbaar en onzichtbaar maken. Ook in de Tabels and borderlines-knoppenbalk is een knopje verberg rasterlijnen (Gridlines). Klikken daarop laat het de tabellijnen zien of niet. Als je nog vragen hebt horen we dat wel. Succes met de CV.:wink: :apple: