Hyperfentileren van iMac G5

Ik heb een iMac G 5 2 GHz en gister ging die, terwijl die op sluimer stond, in een keer hyperfentileren.. Dit is me al een paar keer eerder gebeurt en ik wil eigenlijk wel eens weten wat er nu aan de hand is.

Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt

Kijk ook eens naar [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=397767&highlight=opstijgen#397767]dit[/url] draadje. Verder kunnen usb app. wel eens voor het blazen zorgen, als ik mijn usb stick erin laat zitten en ik haal hem uit sluimerstand begint hij ook te blazen. Ik heb het zelfs een keer 's nachts gehad toen mijn iPod er nog aan hing.

Misschien een stomme vraag, maar waarom laten sommige gebruikers hun Mac 's nachts in de slaapstand staan en zetten ze hem niet gewoon uit? Niet beschuldigend bedoeld hoor, gewoon benieuwd :)

Dan ben ik 's morgens sneller met naar mijn mail en op het forum te kijken :wink: Soms vergeet ik hem wel eens ui te zetten.

wanneer ik 's morgens op sta dan heb ik welgeteld 3 minuten om even te kijken naar de mails van die nacht en of er nog schokkende gebeurtenissen zijn geweest. Dan moet ik snel snel gaan werken. Dit en het feit dat ik kick op een lange uptime zorgen ervoor dat ik mijn computer nooit uit zet. Als ik een computer wilde die ik moest uitzetten dan had ik mij wel een Windows box gekocht die kan ik een paar keer per dag uit- en weer aanzetten

groeten
Moos

Ja, want stel je toch eens voor dat je de wekker 5 minuutjes eerder zou moeten zetten... :P

De wekker eerder zetten is het probleem niet dat je dan eerder wakker word is het probleem......

[quote:3a861d3cba="G-wout"]Ik heb een iMac G 5 2 GHz en gister ging die, terwijl die op sluimer stond, in een keer hyperfentileren.. Dit is me al een paar keer eerder gebeurt en ik wil eigenlijk wel eens weten wat er nu aan de hand is. [/quote:3a861d3cba]

Hi G-wout,

Onder “energiestand” kun je ook de instelling voor je processorsnelheid instellen.
De instellingen zijn automatisch/hoogst/gereduceerd.
Staat hij bij jou op “hoogst”?

Probeer dan eerst eens een tijd met “automatisch” en kijk of het euvel verholpen is.

Ik heb gemerkt dat je de energiestand het beste op “gereduceerd” kan zetten als je spelletjes speelt
die niet al te veel van je computer vergen. De ventilator gaat niet zo hard tekeer terwijl het spel er niet zichtbaar trager van wordt, bv Mahjong en Linklines (soort vijf op een rij)

asimov

das waar maar dat lukt niet altijd.

om toch even iets on-topic te zeggen. Ik heb ook die iMac maar ik heb daar tot nu toe nog niks van gemerkt. Schrale troost maar ja. Ik heb even rondgekeken en een paar mensen met hetzelfde probleem gevonden

http://discussions.info.apple.com/

misschien hier eens rondkijken, -vragen en googlen natuurlijk

succes

Resetting the SMU can resolve some computer issues such as not starting up, not displaying video, sleep issues, fan noise issues, and so on. If your computer still exhibits these types of issues even after you've restarted the computer, try resetting the SMU. To reset the SMU on an iMac G5 (Ambient Light Sensor) computer, simply do the following:

Turn off the computer by choosing Shut Down from the Apple menu, or by holding the power button until the computer turns off.
Remove the power cord from the computer.
Wait 15 seconds.
Plug in the power cord.
Turn on the computer.
Unlike earlier iMac G5 computer models, the iMac G5 (Ambient Light Sensor) does not have a button on the main logic board for resetting the SMU. This eliminates the need to remove the computer’s back cover to reset the SMU.

dit vond ik ook nog op de apple site, kleine moeite misschien eens proberen[b:126c441868][/b:126c441868]