i-chat

wie kan mij helpen met --chat?

wat zou je willen weten?

Ik ben met een andere mac gebruiker sinds kort aan het chatten. Nu lukt het ons niet om audio- of videochat te gebruiken. Moet hiervoor een instelling aangepast worden ofzo? Helaas ken ik geen andere Mac gebruikers de ook I-Chat gebruiken...

kan je wat meer details geven? wat voor versie ichat, wat voor cam etc etc

Chat eens in een groep. Dat gaat als volgt. Open iChat > type dan 'appeltje-G' en type bijvoorbeeld 'macgroep' in. Je ziet dan iedereen die op dat moment aanwezig is.

Er zijn vast meer groepen met mensen die je direct willen helpen maar zoveel gebruik ik iChat ook niet.

oke, ik heb een G4 met OS10.3. I-chat is verzie 2.1. Ik heb een Sony Handycam HC 40 aangesloten. De andere mac gebruiker heeft een i-book. Wij kunnen met elkaar chatten, als ik hem uitnodig voor een audio- of videochat dan komt deze uitnodiging bij hem aan. Hij accepteerd de uitnodiging maar deze melding komt niet bij mij aan. Nu komen ook zijn geschreven berichten niet meer bij mij aan. Wel komen die van mij bij hem aan. Hij moet I-chat aan en uit zetten om weer te kunnen chatten. Omgekeerd als hij mij uitnodigd voor een audiochat dan komt deze melding niet bij mij binnen. Hierna kan hij geen geschreven berichten naar mij sturen, ik wel naar hem. Als ik nu hem wil uitnodigen voor een audiochat dan komt bij mij de melding dat hij in conferentie zit.

Hoi, Rosa

Ik ken het probleem wat je hebt. Een macvriend van mij heeft met z’n iMac Bondi Blue (OS 10.3.5 en de laatste iChat) met mij (Pb 1ghz OS 10.3.5 en laatste iChat) ook geregeld contact. Alleen met de tekst-uitvoering, dus geen audio.

Hij zit achter een modem/router van Quicknet.
Ikzelf achter een Draytek-router. Op de site van Apple over iChat hebben ze het erover dat je poorten in de router (als je daarachter zit) moet aangeven dat iChat met die poorten moet werken. Dat heb ik bijv. bij mij gedaan. Bij die Macvriend van mij (nog) niet.
En daar ligt, volgens mij, het probleem.

Want met een andere Mac-vriend heeft een SpeedTouch modem (die nieuwste van Planet) en die hoefde helemaal geen poorten toe te kennen waarop iChat gebruik moest maken.
Daarbij werkte de audio én video in 1 keer!
Ik moet er wel bij zeggen dat hij en ik allebei een iSight-camera gebruiken voor de video-chat.

Ben daarom ook benieuwd naar de nieuwe iSight-camera…

lees [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93208]dit[/url] artikel maar eens door :)