I DVD blijft hangen op coderen audio

Ik heb een film gemaakt in imovie ongeveer 90 minuten opgevuld met vrolijke audio momenten. daarna gedeeld met idvd ook daar nog een een aantal audio fragmenten aan toegevoegd. Daarna druk ik op branden menu wordt verwerkt, film wordt helemaal verwerkt. Dan zijn we ongeveer 8 a 9 uur verder. Op het eind gaat hij dan het audio verwerken, maar blijft dan hangen. Ik heb hem hier ook 8 uur op laten draaien maar er komt geen eind aan. Ik druk dan maar weer op apeltje alt en esc en dan geeft hij aan dat idvd niet reageert.

Wat gaat hier fout?
help aub want de film moet woensdag klaar zijn, anders is het te laat.

8 uur is lang. Welke Mac heb je? Hoe lang is de film?

Kan je de audio niet alleen in iMovie toevoegen?

Kan iDVD alle audiofragmenten vinden? Onder Projectinfo kan je dat terugvinden.

Welk type audio gebruik je: MP3, AAC of anders?

Ik werk met Imac G5 768 mb geheugen Alle audio fragmenten zijn in imovie toegevoegd alleen in idvd gbruik ik in het maken van een menu geluid wat bij i movie geleverd is. Of hij alle fragmenten kan vinden weet ik niet moet nu eerst weer nieuwe idvd project aanmaken, maar wil eerst jullie antwoord graag horen. Ik gebruik mp3 bestanden.

Van de Apple Support site. Ik ken zelf een gebruiker (Imac G4) die er 11 uur over doet om een film van 90 min geheel af te krijgen !!

iDVD appears to be unresponsive when encoding Audio

When burning a DVD, iDVD may appear to be unresponsive when it reaches the Encoding Audio stage for movies belonging to the project. You may see one or more of the following symptoms:

* A spinning wheel cursor when attempting to select items in iDVD.
* You may not be able to cancel the burn during this stage.
* You may see one or more processes belonging to iDVD listed as "Not responding" in Activity Monitor.
* Activity Monitor may show CPU usage at 100%.

Even though iDVD may appear to have stopped working, iDVD is probably still encoding audio. Be patient and iDVD should move past this stage. Depending on the project’s size or complexity, this stage may take some time (it could take as long as overnight to burn depending on the project and your computer).

Het duurt heel lang. Mijn iMac Intel doet over een simpele dvd zeker 2 uur over audio renderen. Geen idee hoelang de G5 erover doet. toch gedult hebben als je denkt dat de app niet is blijven hangen.

Interessant onderwerp dat hier wordt aangesneden. Zelf had ik gisteren in iMovie een leuk project gemaakt. Duur: 20 minuten. Wat muziek toegevoegd en enkele van die leuke templates tussen de scenes door. Dat renderen duurt redelijk lang maar je ziet tenminste vooruitgang. Inderdaad bij mij was er ook het probleem bij het encoderen van de audio. Ik had al alle andere programma's uitgeschakeld en alleen activiteitenweergave aan. Je ziet dan ondanks dat de spinning wheel tevoorschijn komt dat de processor niet op volle capaciteit werkt en eigenlijk gestaag doorgaat. Na de derde keer iDVD gestopt te hebben heb ik het programma daarna gewoon zijn gang laten gaan en ben ik naar bed gegaan. De volgende ochtend was de DVD keurig uitgepoept door mijn iMac G5 met 1ghz werkgeheugen. Het werkt dus uiteindelijk wel. Beetje geduld hebben.

:slight_smile:

ja te gek dat het uiteindelijke wel werkt. maar niet heus. als je voor een dvdtje van 20 minuten 'm dus al een nacht moet laten draaien dan is ie met een dvd van 1 uur en 40 minuten pakweg 5 nachten = 50 uur [? hangt van de lengte van je nacht af] bezig. dat noem ik niet meer een beetje geduld hebben, dat is gewoon een programma dat niet behoorlijk werkt. en mijn g5 quad 2,5 ghz met 2,5 ghz ram staat inderdaad al weer ruim een nacht te stampen. idvd sucks volgens mij.

Ben bezig met een omvangrijk imovie project van bijna 2 uur, gesplitst in 2 aparte delen (imovie bestanden). Heel wat daagjes zitten editen, en uiteindelijk een mooie film gemaakt met veel effecten en ook veel audio, en dat nog in verschillende formaten ( mp3, wav aif) Daarna in IDVD een mooi menu gemaakt, en gecheckt, zag er prachtig uit. Bij het branden naar dvd ging het ook nog ok . Zowel bij het renderen van de (video en audio) van de menutjes, als bij het renderen van de video zelf. Duurde lang maar liep wel. Bij het encoden van de audio kreeg ik alleen een spinning wheel te zien, er gebeurde nada niets meer. ook niet na 24 uur geduld, zelfs niet na 4 dagen (!)

Heb nu ontdekt dat je alle audio in 1x vanuit Imovie kan exporteren naar een .aiff bestand (duurt wel ff, maar gaat gestaag)
Daarna alle audio fragmentjes uit je imovie project deleten, nieuw gemaakte .aiff file er in slepen (de mix van al je geluidsfragmenten dus ) . Audiospoor van de video zelf uitvinken (ook dit geluid is al meegenomen in het aiff bestand)
Nu project opslaan en naar IDVD sturen. Nu lukt het renderen van de audio ook gewoon binnen een zeer redelijke tijd en zonder te blijven hangen !

Hoop dat dit anderen de ergernis bespaart die ik al een paar dagen heb gevoeld :sealed:

Slim opgelost!